پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9606553
  • 15 اردیبهشت 1397
  • 09:58
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
جشنواره موسیقی نواحی در کرمان به پایان رسید

شامگاه جمعه،

جشنواره موسیقی نواحی در کرمان به پایان رسید

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با تقدیر از تمام شرکت‌کنندگان به پایان رسید.

به گزارش کرمان شهرآن لاین، آیین اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان شامگاه جمعه با هنرنمایی جمعی از پیشکسوتان و گروه های منتخب این جشنواره در تالار خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این مراسم از استاد علیدوست فلاحتی هنرمند پیشکسوت جشنواره با 86 سال سن به عنوان کهن‌سال‌ترین شرکت کننده و حسن عیسی‌پور با 16 سال سن به عنوان جوان‌ترین هنرمند موسیقی نواحی تقدیر شد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت: انسان در گذر عمر خود غم و شادی و بیم و امید را تجربه می‌کند و زمانی که زبان از بیان می‌ماند، موسیقی آغاز می‌شود.

سید محمد مجتبی حسینی افزود: احساسات انسانی در موسیقی نواحی چنان شکل گرفته که با تمامی عواطف و قدیمی‌ترین نغمه‌ها می‌تواند تصویری از بلندای تاریخ و فرهنگ این سرزمین را ببینیم و به آن ببالیم.

وی با بیان این‌که موسیقی نواحی آیینه‌ی روشن گفت‌وگو است، تصریح کرد: این موسیقی در سامان دادن رویدادها، جایگاه شایسته‌ای دارد.

حسینی تاکید کرد: مسئولان جشنواره موسیقی نواحی باید در آینده‌ای نزدیک کار تدوین جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی را با بهره گیری از اساتید موسیقی آغاز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: 200 میهمان از 21 استان کشور در جشنواره امسال موسیقی نواحی حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.

محمدرضا علیزاده افزود: جای بسی خوشبختی است که هر سال شاهد شور و نشاط بیش‌تری در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی هستیم.

وی بیان کرد: با ابتکار مسئولان جشنواره امسال شاهد برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه موسیقی نواحی، نمایشگاه ساز سازی و کتاب‌های مرتبط بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با حضور نماینده صندوق هنرمندان کشور، مراحل بیمه تعدادی از هنرمندان که بیمه نداشتند، انجام شد.

وی افزود: همچنین هم‌زمان با افتتاح این دوره از جشنواره در میدان گنجعلیخان کرمان، نقارخانه‌ی بازار وکیل کرمان نیز پس از مدت‌ها تعطیلی بازگشایی شد.

15.6086