شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9609256
  • 7 مرداد 1399
  • 15:18
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
جذب ۲۸۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان

معاون اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خبر داد:

جذب ۲۸۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان

معاون اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۳۸ طرح به ارزش یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذاران خارجی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ برای اجرا در استان مصوب شده که تاکنون ۲۸۲ میلیون دلار آن جذب شده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حمید شهسواری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران خارجی سرمایۀ خود را به دو شیوۀ سرمایۀ نقدی و انتقال تکنولوژی و دانش فنی به استان کرمان می‌آورند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان بیشتر در حوزۀ طرح‌های صنعتی و انرژی‌های نو و خورشیدی به‌صورت عمده توسط کشورهای آسیای جنوب‌شرقی و کشورهای اروپایی انجام گرفته است.
وی یادآور شد: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی دو نمونه از جمله طرح‌های پوششی و غیرپوششی بوده که طرح‌های پوششی در قالب ماده شش قانون سرمایه‌گذاری خارجی پس از دریافت مجوز طرح وارد استان می‌شوند.
معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: همکاران ما پس از بازدید سه ماهۀ طرح‌های سرمایه‌گذاری پوششی خارجی، پیشرفت پروژه را بررسی و به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مستقر در وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام می‌کنند.
شهسواری بیان کرد: در طرح‌های غیرپوششی نیز خود سرمایه‌گذار خارجی به‌صورت مستقیم با طرف ایرانی مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کند که از این قبیل طرح‌ها در استان کرمان نمونه‌های بسیاری وجود دارد ازجمله طرح‌های خودروسازی.
وی ادامه داد: همچنین در این خصوص افرادی از کشور افغانستان در صنایع بسته‌بندی جیرفت سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این طرح‌ها نیز به تهران اعلام شده است.

 

0