جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609124
  • 8 تیر 1399
  • 13:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‎‌‌های میانی، توسط خود مدارس

معاون آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‎‌‌های میانی، توسط خود مدارس

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ثبت‌نام‌های حضوری فقط در پایه‌های ورودی بوده و در سایر پایه‌ها از ورود والدین به مدارس جلوگیری شده و طبق دستورالعمل‌ها قرار است ثبت‌نام پایه‌های میانی را مدارس انجام دهند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، عباس ضیا هفتم تیرماه در جمع خبرنگاران افزود: دوره‌های پیش‌دبستانی، متولدین نیمۀ دوم سال ۹۳ و نیمۀ اول سال ۹۴ و برای دورۀ اول ابتدایی، متولدین نیمۀ دوم سال ۹۲ و نیمۀ اول سال ۹۳ می‌توانند ثبت نام داشته باشند.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۱ هزار دانش‌آموز پایۀ اول بدو ورود داشته باشیم، افزود: به دلیل آنکه از سال گذشته سنجش دانش‌آموزان پایۀ اول و پیش‌دبستانی همزمان انجام می‌شود، تقریباً نیمی از دانش‌آموزان ورودی به پایۀ اول مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش در سطح استان کرمان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۳۳ پایگاه، کار سنجش دانش‌آموزان را از ابتدای مردادماه سال‌جاری آغاز خواهند کرد.

ضیا ادامه داد: در این راستا مدیران مدارس در بدو ثبت‌نام، نوبت‌دهی را برای دانش‌آموزان انجام می دهند و زمان و ساعت حضور در پایگاه سنجش متعاقباً از سوی مدارس به والدین اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در هر پایگاه بیش از ۲۰ دانش‌آموز مورد بررسی و سنجش قرار نخواهند گرفت ضمن آنکه بعد از سنجش هر دانش‌آموز گندزدایی انجام می‌شود که در این راستا نیز اعتبار خوبی به پایگاه‌های سنجش اختصاص داده شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان درباره وضعیت برگزاری امتحانات مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی گفت: از دو سال گذشته، در مقطع ابتدایی و اول متوسطه در مناطق برخوردار، مدارس نمونه‌دولتی نداریم؛ در حال حاضر این مدارس به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

ضیا خاطرنشان کرد: ۲۰ تیرماه زمان امتحانات مدارس نمونه‌دولتی متوسطۀ دوم خواهد بود.

وی بیان کرد: آزمون مدارس استعدادهای درخشان پایۀ هفتم و دهم نیز در روز ۲۴ تیرماه برگزار خواهد شد که امسال حدود ۹۰ نفر پذیرش خواهند داشت.

 

0