جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607825
  • 20 خرداد 1398
  • 12:31
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تکریم ارباب‌رجوع رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد

شهردار منطقه چهار در گفت‌و‌گو با کرمان‌شهر:

تکریم ارباب‌رجوع رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد

شهردار منطقه چهار شهر کرمان گفت: تلاش کردیم مردم امسال نوروزی بهتر و متنوع‌تر نسبت به سال‌های قبل داشته باشند

محمدحسین مؤمنی با بیان این‌که سه بوستان در ابتدای خیابان فرهنگ، بوستان پهلوان در بلوار پیروزی و یک بوستان در خیابان شهید اخلاقی ساخته شد و به بهره‌برداری رسید، گفت: تلاش کردیم در ساخت این بوستان‌ها از طرح‌های نو و جدید استفاده کنیم.
وی افزود: چهار سفرۀ هفت‌سین نیز ابتدای هفت‌باغ، بوستان پدر، میدان خواجو و جنب دریاچۀ پردیسان قائم (عج‌الله‌فرجه) نصب شد؛ ضمن این‌که هفت اِلمان در نقاط مختلف منطقه نصب شده که دو اِلمان آکواریوم شامل یک خودروی فلوکس و یک کیوسک تلفن قدیمی، به‌صورت دائمی است.
شهردار منطقه چهار ادامه داد: در ساخت المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین سعی کردیم موادی به‌کار ببریم که برای سال‌های آینده هم قابل استفاده باشد.
مؤمنی به همکاری با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری هم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، در راستای اجرای جشنوارۀ نوبهار کرمان، جشنوارۀ نوبهار خانواده (جشنوارۀ بادبادک‌ها) در مجموعۀ پردیسان قائم برگزار شد که ما هم سعی کردیم کمک کنیم تا این جشنواره به‌خوبی برگزار شود.
وی در رابطه با وضعیت بودجۀ شهرداری منطقه چهار در سال 98 گفت: برای سال 98 یک بودجه منطقی، اصولی، کاربردی و عملیاتی برای شهرداری بسته شده که امیدواریم در قالب بودجه طرح‌های خوبی را که در نظر گرفته‌ایم، اجرا کنیم.
شهردار منطقه چهار با بیان این‌که نقطۀ هدف ما هم مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته است، گفت: منطقۀ چهار از همه‌جا کم‌تر توسعه یافته و ما نیز سعی کردیم به مناطقی بیشتر توجه کنیم که کم‌تر به آن‌ها توجه شده که شهرک صنعتی و سرآسیاب از آن جمله است.
مؤمنی از ساخت یک بوستان در سال 98 در شهرک صنعتی و یک بوستان در سرآسیاب خبر داد و گفت: فاز سه بوستان پدر را نیز در سال 98 اجرا خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که برای زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است، گفت: به‌ویژه بخش عمده‌ای از معابر شهرک صنعتی که جزو بافت هدف محسوب می‌شود، با همکاری معاونت محترم حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری و سازمان عمران آسفالت خواهد شد.
شهردار منطقه چهار با اشاره به سامان‌دهی ورودی شهر کرمان از سمت جاده ماهان گفت: این ورودی روکش آسفالت و جدول‌گذاری شده و گل‌وگیاه هم در محدودۀ آن کاشته شد.
مؤمنی افزود: از ابتدای مدیریت من در شهرداری منطقه چهار، طرح «محله زیبا» در محله‌های محدودۀ منطقه اجرا شده که طی آن معابر هر محله پاک‌سازی و زیباسازی  و کارهای عمرانی که نیاز است انجام می‌شود.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این طرح در سال 98 با سرعت و کیفیت بیشتری اجرا شود.
شهردار منطقه چهار در رابطه با افزایش درآمد این منطقه در سال 97 گفت: مهم‌ترین کاری که در یک‌سال گذشته در منطقه چهار انجام گرفت، تکریم ارباب‌رجوع بود؛ درِ دفتر من همیشه به روی مردم باز بود؛ ضمن این‌که به همکارانم تأکید کردم با شهروندانی که به منطقه چهار وارد می‌شوند، به‌درستی برخورد و کارشان به‌موقع انجام شود.
مؤمنی افزود: تکریم ارباب‌رجوع رضایت‌مندی مردم را به‌دنبال دارد و موجب می‌شود شهروندان تعهداتی که نسبت به شهرداری دارند، به‌موقع پرداخت کنند.
وی با بیان این‌که درآمد منطقه چهار در سال 97 روند رو به رشدی داشت، گفت: شهرداری منطقه چهار در محدوده‌ای قرار گرفته که شاید برای تفکیک زمین و برج‌سازی چندان جاذبه نداشته باشد؛ بنابراین، باید سیاست‌هایمان را در زمینۀ درآمدزایی و ایجاد درآمدهای پایدار عوض می‌کردیم که با مشورت‌هایی که کردیم، جلسات کمیتۀ درآمدی که به‌طور مرتب داشتیم و همدلی که بین همکاران ایجاد شد، با تلاش تمام همکارانم در درآمدزایی به نقطۀ مطلوبی رسیدیم که امیدواریم این روند در سال 98 نیز ادامه داشته باشد.
شهردار منطقه چهار در خصوص نحوۀ ساخت‌و‌ساز در محدودۀ منطقه چهار گفت: همۀ آدم‌ها دوست ندارند آپارتمان‌نشین باشند و در برج‌های بلندطبقه زندگی کنند؛ بعضی آدم‌ها دنبال آسایش و آرامش‌اند و آرامشی که در خانه‌های هم‌کف وجود دارد، در آپارتمان وجود ندارد؛ بنابراین، در شهر کرمان باید محله‌ای داشته باشیم که اگر کسی خواست به‌گونه‌ای زندگی کند که از یک آرامش و آسایش نسبی برخوردار باشد، بتواند برای ساخت خانۀ هم‌کف به آن محله مراجعه کند که برخی محله‌های منطقه چهار این قابلیت را دارد تا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اگر کسی خانۀ هم‌کفی ساخت، خیالش راحت باشد که فردا جلوی خانه‌اش یک آپارتمان بلندطبقه ساخته نخواهد شد.
مؤمنی افزود: در همین راستا ضوابطی در حال تدوین است که ارتفاع را در یکی‌دو محله در محدودۀ منطقه چهار محدود می‌کند تا افرادی که قصد دارند در خانه‌‌های ویلاییِ یک یا دوطبقه زندگی کنند، به این محله‌ها مراجعه کنند.
وی ادامه داد: این ضوابط اکنون در حال مطالعه است و امیداریم تا سه‌ماه دوم سال 98 آماده شود.
شهردار منطقه چهار به رویکرد فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان هم اشاره کرد و گفت: هم‌چنین با توجه به این‌که یکی از محورهای فعالیت‌های شهرداری کرمان، برنامه‌های فرهنگی اجتماعی است، با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی، برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی متنوعی در سال 98 در محدودۀ منطقه چهار خواهیم داشت.
مؤمنی افزود: در زمینۀ فضای سبز نیز کارهای ویژه‌ای انجام دادیم و مردم می‌توانند تنوع را در کاشت گل‌و‌گیاه در منطقه چهار ببینند.
وی ادامه داد: در زمینۀ عمرانی هم نقطۀ تلاقی جاده ده‌بالا و سرآسیاب، یک نقطۀ حادثه‌خیز بود که براساس مصوبۀ شورای ترافیک، این محدوده اصلاح هندسی شد.
شهردار منطقه چهار با بیان این‌که آسفالت بسیاری از معابر این منطقه قدیمی است و نیاز به روکش آسفالت دارد، گفت: بر همین اساس با همکاری معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و سازمان عمران شهرداری بخش اصلی خیابان شهید دستغیب روکش آسفالت شد؛ ضمن این‌که بخش عمده‌ای از خیابان اصلی و کوچه‌های شهرک صنعتی ازجمله کوچه‌های شهیدان محمدی (تلمبه شهرداری) و بلوار شهرک صنعتی زیرسازی شده و آماده آسفالت است که امیدواریم سهمیۀ قیر بافت‌های هدف زودتر به شهرک صنعتی تعلق بگیرد تا بتوانیم معابر این شهرک را آسفالت کنیم.

محمدعلی پورالله‌وردی، مسئول فضای سبز شهرداری منطقه چهار:
چهره شادی از شهر به نمایش گذاشتیم

محمدعلی پورالله‌وردی، مسئول فضای سبز شهرداری منطقه چهار:نیز با بیان این‌که میدان و زیرگذر پژوهش به‌صورت ویژه زیبا‌سازی شد، گفت: در میدان پژوهش گل‌کاری خاص (دو طرح قالی) اجرا کردیم و روی دیوارهای زیرگذر پژوهش نیز کاشی‌شکسته اجرا شد. وی افزود: در محدودۀ میدان با طرح رنگین‌کمان گل‌کاری شد تا حس‌وحال بهار را به مردم القا کنیم و چهرۀ شادی از شهر به نمایش بگذاریم.

0