جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607262
  • 21 آبان 1397
  • 10:47
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
توانمندسازی محرومان باید در اولویت کار امدادگران کمیته امداد قرار گیرد

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی:

توانمندسازی محرومان باید در اولویت کار امدادگران کمیته امداد قرار گیرد

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از امدادگران کمیته امداد بر توانمندسازی محرومان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، گردهمایی روسای ادارات کمیته امداد استان کرمان با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی کمک به اقشار آبرومند و نیازمند را یک سنت حسنه دانست و خطاب به امدادگران کمیته امداد گفت: توفیق خدمت‌گذاری به نیازمندان کار بزرگی است که در زندگی نصیب شما شده است و باید قدر این فرصت را بدانید و از آن در جهت خدمت‌رسانی به محرومان به‌درستی بهره گیرید.

وی بیان کرد: بودجه‌ای که هرساله توسط مجلس شورای اسلامی برای اشتغال محرومان به کمیته امداد تخصیص داده می‌شود؛ بیان‌گر نگاه ویژه‌ی مجلس شورای اسلامی به کمیته امداد و اشتغال مددجویان است و طی دو سال گذشته توجه ویژه‌ای به بحث اعتبارات اشتغال کمیته امداد در مجلس شورای اسلامی‌شده است.

زاهدی با تأکید بر این‌که اولویت کار امدادگران کمیته امداد باید توانمندسازی مددجویان و اقشار محروم باشد، بیان کرد: باید زمینه را برای اشتغال مددجویان و توانمندسازی خانوارهای محروم و نیازمند فراهم کرد تا این خانوارها بتوانند باعزت نفس روی پای خود بایستند و نیازی به مستمری امداد نداشته باشند.

وی از آمادگی مجلس برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو در بحث اشتغال مددجویان خبر داد و گفت: باید اشتغال و توانمندسازی مددجویان به‌گونه‌ای انجام شود که جمعیت تحت حمایت این نهاد طی یک برنامه‌ی پنج‌ساله ۵۰ درصد کاهش یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات خوب کمیته امداد در بخش محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان افزود: این نهاد در حوزه‌های مختلفی ازجمله رفع سوءتغذیه کودکان، کمک به بیماران خاص و مسکن مددجویان و اقشار نیازمند اقدامات شایسته و قابل‌تقدیری انجام داده است.

وی ضمن تشکر از تلاش امدادگران کمیته امداد استان کرمان در به صفر رساندن پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه در این استان بر توجه ویژه به امر تحصیل دانش آموزان و دانش‌جویان تحت حمایت اشاره و بیان کرد: حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانش‌جویان تحت حمایت باید افزایش یابد و نگاه امدادگران کمیته امداد به این قشر تحت حمایت باید نگاه پدرانه باشد.

زهرا نجفی

 

0