شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605677
  • 22 آبان 1396
  • 10:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تعلق جایزه‌ی خوش‌حسابی به افرادی که تا پایان سال عوارض پرداخت کنند

در نشست عمومی شورا تصویب شد؛

تعلق جایزه‌ی خوش‌حسابی به افرادی که تا پایان سال عوارض پرداخت کنند

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست به‌دلیل برگزاری جدی جلسات کمیسیون‌های هشت‌گانه‌ی شورا، از رؤسای این کمیسیون تقدیر کرد.

وی گفت: خوش‌بختانه مباحث خوبی در جلسات کمیسیون‌ها مطرح می‌شود؛ ضمن این‌که اگر کمیسیون‌ها نیاز به مصوبه داشته باشد، موضوع در شورای عمومی مطرح خواهد شد.

در ادامه، رؤسای کمیسیون‌ها به بیان آخرین مصوبات و موضوعات مطرح‌شده در کمیسیون مربوط پرداختند.

سیدمحمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف در این نشست از برگزاری نشست این کمیسیون با حضور هیأت رییسه‌ی اتاق اصناف خبر داد و گفت: در این نشست نقطه‌نظرات اعضای کمیسیون و هیأت رییسه‌ی اصناف ارایه و مقرر شد با توجه به نقش مؤثری که اصناف در مسایل کشور داشته و دارند، در راستای تعامل بیش‌تر با اصناف، هر سه ماه نشستی با هیأت رییسه‌ی اتاق اصناف و اصناف صاحب‌نظر برگزار شود.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز به بررسی هفت نامه، مربوط به درخواست‌های مردمی در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: ازجمله موارد مطرح‌شده در نشست کمیسیون معماری و شهرسازی، ساخت پل عابر پیاده در بولوار جمهوری‌اسلامی، روبه‌روی اداره‌کل بهزیستی است که مصوبه‌ی شورای ترافیک نیز دارد.

وی با بیان این‌که در شورای چهارم مکاتبات متعددی در رابطه با ساخت این پل انجام گرفته است، گفت: متأسفانه شرکت مجری پل با مشکل روبه‌رو شده و به همین دلیل ساخت پل با تأخیر مواجه شده، اما با توجه به ضرورت ساخت این پل، اداره‌کل بهزیستی ساخت پل را به‌عهده گرفته است.  

ارجمند کرمانی نبود این پل را دلیل تصادف‌های منجر به فوت دانست و با اشاره به حساسیت اجرای این پل گفت: پل عابر پیاده روبه‌روی اداره‌کل بهزیستی، با توجه به رفت‌و‌آمد افراد کم‌توان و معلول در این محدوده، نیاز به استانداردها و تجهیزات خاص ازجمله آسانسور دارد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا افزود: در این رابطه مقرر شد شهرداری به‌سرعت وضعیت شرکت مجری پل را تعیین‌تکلیف کند تا پس از آن برای ساخت پل با اداره‌کل بهزیستی وارد مذاکره شویم.

ارجمند کرمانی هم‌چنین با بیان این‌که اثر فرهنگی خانه شهر کرمان به شماره‌ی 31770 ثبت آثار ملی شده است، گفت: دومین گام در این رابطه مرمت خانه شهر است که باید به‌سرعت در دستور کار قرار گیرد.

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان هم با اشاره به گسترش فضاهای فرهنگی، هنری و ورزشی به‌عنوان یکی از وظایف شهرداری گفت: در همین رابطه با همت خانم خزایی، مکانی در شهرک باهنر برای راه‌اندازی سرای محله اختصاص پیدا کرده که پس از ایام شهادت امام رضا (علیه‌السلام) و ماه صفر، افتتاح خواهد شد.

وی هم‌چنین از برگزاری یادواره‌ی شهدا به همت همین مجموعه خبر داد.

ایرانمنش به نابه‌سامانی وضعیت تابلوهای تبلیغاتی شهر نیز اشاره و تصریح کرد: متأسفانه تابلوهای تبلیغاتی چهره‌ی شهر را نازیبا کرده است؛ بنابراین، مقرر شد برای سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی به‌زودی نشستی برگزار و هم‌چنین اساس‌نامه‌ای برای این منظور تدوین شود.

وی از ارایه‌ی پیشنهاد ساخت المان «آن 23 نفر» نیز خبر داد و اظهار امیدواری کرد این کار در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد.

ایرانمنش با اشاره به تغییر نام شهرک صنعتی گفت: با توجه به این‌که شهرک صنعتی، نام مناسبی است، با تغییر نام این شهرک مخالفت شد.

وی هم‌چنین گفت: در راستای ادامه‌ی اجرای تفاهم‌نامه با آموزش‌و‌پروش مبنی بر واگذاری برخی مدارس برای ورزش بانوان گفت: به‌زودی در نشستی با معاون پرورشی آموزش‌و‌پرورش این موضوع بررسی می‌شود تا مدارسی که برای این منظور تعیین شده، هرچه سریع‌تر برای تجهیز در اختیار شهرداری قرار گیرد.

ایرانمنش به نامه‌ی علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اشاره کرد و گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست تعامل با شورا را دارند که مقرر شد در نشست‌های آینده از انجمن مفاخر و نمایندگان حوزه‌های مختلف فرهنگی برای حضور در نشست کمیسیون دعوت شود.

علی خدادای، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم با اشاره به بررسی 24 نامه در این کمیسیون گفت: اهالی محله‌ی ولی عصر (عجل‌الله‌فرجه) در جاده‌ی سیدی درخواست داشتند تا اعضای کمیسیون از این محله بازدید کنند.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد علاوه بر جمع‌آوری زباله‌های ساکنان این شهرک، مسیرهای اصلی که تسطیح شده، آسفالت شود.

خدادادی ادامه داد: براساس طرح تفضیلی نیز یک بوستان در این محله ساخته خواهد شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا بیان کرد: در نشست هفته‌ی آینده‌ی کمیسیون هم از مدیرعامل سازمان عمران دعوت شده تا درباره‌ی وضعیت آسفالت توضیح دهد.

خدادادی افزود: هم‌چنین به‌دنبال دعوت از پیمان‌کاران هستیم که تا آخر سال برخی معابر شهر را آسفالت کنیم.

وی به درخواست یک سرمایه‌گذار برای ایجاد جایگاه سوخت تک‌پمپ در کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که این جایگاه‌های سوخت در اصفهان راه‌اندازی شده، مقرر شد یکی از اعضای کمیسیون از این جایگاه‌های سوخت در اصفهان بازدید کند و پس از آن در این‌باره تصمیم‌گیری شود.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این‌باره گفت: در این خصوص بارها به من هم مراجعه کرده‌اند، اما ایجاد جایگاه‌های سوخت تک‌پمپ باید به‌صورت کارشناسی بررسی و مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی آن مد نظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم‌چنین به اقدامات انجام گرفته در پارک شهید باهنر و حمام باغ‌لـله اشاره کرد و خواستار بازدید اعضای شورا از روند اقدامات انجام گرفته در این دو محل شد.

خدادادی به وضعیت کارخانه‌ی بازیافت شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: پیمان‌کار کارخانه‌ی بازیافت خلع‌ید شده و این کارخانه از ابتدای امسال تعطیل است؛ بنابراین، شهرداری تصمیم گرفته به‌صورت پایلوت تولید کود ورمی کمپوست را در این کارخانه دنبال کند.

در ادامه، مقرر شد سازمان بازیافت با همکاری بخش خصوصی تا آخر فروردین 97  به‌صورت آزمایشی نسبت به تولید کود ورمی کمپوست در کارخانه‌ی بازیافت اقدام کند.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا هم به بررسی وضعیت پل سیدی در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: قرارداد ساخت پل سیدی در ابتدا 8.5 میلیارد تومان بوده، اما با توجه به تأخیر در ساخت این پل، تکمیل آن اکنون نیاز به 18 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی افزود: در این خصوص مقرر شد مشاور وضعیت ساخت پل و تعهدات پیمان‌کار و شهرداری را مورد بررسی قرار داده و پس از بررسی مجدد در کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل، درباره‌ی خلع‌ید پیمان‌کار و یا ادامه‌ی کار تصمیم‌گیری شود.

علی بهرامی، نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا نیز به نشست کمیته‌ی اجرایی بزرگ‌داشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در این نشست در خصوص جانمایی برای نصب سردیس و تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قول مساعد دادم.

وی به ارسال نظرات تعدادی از جوانان به دبیرخانه‌ی شورا برای راه‌اندازی شورای مشورتی جوانان اشاره کرد و گفت: تدوین اساس‌نامه‌ی این شورا نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بهرامی هم‌چنین گفت: هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان نیز طی نامه‌ای چند خواسته داشتند که به شهرداری ارسال شد.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به شرایط خاص شهرداری در زمینه‌ی درآمدهای شهرداری گفت: برای تصمیم‌گیری در خصوص کسب درآمدهای شهرداری، نیاز بود گزارشی از وضعیت مالی شهرداری و عوارض به کمیسیون ارسال شود که مقرر شد این گزارش توسط معاونت اداری مالی شهرداری آماده و فرستاده شود.

وی تأکید کرد: باید راه‌کار مناسبی برای اخذ عوارض و مطالبات شهرداری ایجاد کنیم تا بخشی از مشکلات مالی شهرداری حل شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا به درخواست شهرداری مبنی بر تخفیف‌های پایان سال برای عوارض محلی هم اشاره کرد و گفت: شهرداری درخواست کرده تخفیف‌های مربوط از 15 آذرماه آغاز شود.

چناریان افزود: مقرر شد برای افراد خوش‌حسابی که عوارض خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند، از 15 آذر تا 15 دی‌ماه، 25 درصد، از 15 دی‌ماه تا 15 بهمن‌ماه، 20 درصد و از 15 بهمن‌ماه تا پایان سال، 15 درصد جایزه‌ی خوش‌حسابی (تخفیف) در نظر گرفته شود.

در ادامه، پس از بررسی موضوع جایزه‌ی خوش‌حسابی (تخفیف) برای افرادی که عوارض خود را پرداخت کنند، این موضوع به تصویب رسید.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا هم به بررسی هفت نامه در این کمیسیون اشاره کرد.

وی جلوگیری از پیش‌رفت حاشیه‌نشینی را وظیفه‌ی ذاتی شهرداری دانست و گفت: مقرر شد گزارشی از وضعیت حاشیه‌نشینی، از سوی شهرداری به این کمیسیون ارسال شود.

ایرانمنش هم‌چنین به افزایش تصادفات در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در شش‌ماهه‌ی نخست امسال، 45 نفر در شهر کرمان در اثر تصادفات فوت کرده‌اند؛ بنابراین، این موضوع باید به‌طور جدی مورد بررسی قرار گیرد و با دستگاه‌های مربوط در این‌باره جلساتی داشته باشیم.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا با بیان این‌که پل‌های عابر پیاده به سازه‌های تبلیغاتی تبدیل شده است، تأکید کرد: پل‌های عابر پیاده باید از استفاده‌ی صِرف تبلیغاتی خارج شوند.

ایرانمنش به انتخاب شهردار جدید هم اشاره کرد و گفت: باید برای شروع کار شهردار جدید، یک‌سری اولویت‌ها در نظر بگیریم که در این رابطه بهترین راه نظرسنجی از شهروندان است.

در ادامه، رییس شورای اسلامی شهر کرمان به پیشنهادهای مختلف مردم به اعضای شورا اشاره کرد و گفت: اعضای شورا باید پیشنهاداتی که ازسوی مردم ارایه می‌شوند را به کمیسیون‌های مربوط منعکس کنند.

وی با بیان این‌که برای ساخت و نصب پل عابر پیاده در شهر کرمان تاکنون مجوزی نداده‌ایم، گفت: به نظر می‌رسد نصب پل‌های عابر پیاده، کارشناسی‌شده نبوده است.

محمدرضا احمدی

0