شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605352
  • 2 مهر 1396
  • 21:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تشکیل شورای مشورتی جوانان شهر کرمان

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شد؛

تشکیل شورای مشورتی جوانان شهر کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این نشست، فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (علیه‌السلام) و یاران باوفایش را تسلیت گفت و پس از آن رؤسای کمیسیون‌های شورا به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

 

اجرای بقیه‌ی تقاطع‌های غیرهم‌سطح، پس از بررسی کارشناسی

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل با اشاره به حضور محمدرضا فرقانی، معاون فنی‌عمرانی شهردار، مشاور گارنو و ناظران مقیم پروژه‌های تقاطع‌های غیرهم‌سطح در این کمیسیون گفت: در این نشست روند اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که تاکنون کار اجرای تقاطع‌ها براساس قانون پیش رفته است، گفت: در این نشست مقرر شد با استفاده از مشاوران و بررسی وضع موجود، به‌گونه‌ای برای پروژه‌های آینده تصمیم‌گیری شود تا از سرمایه‌ی مردم که در ساخت تقاطع‌های زیرگذر هزینه شده، درست استفاده شود.

کامیاب افزود: تاکنون، از 9 قرارداد پروژه‌های غیرهم‌سطح، شش قرارداد منعقد شده و مقرر شد تصمیم‌گیری برای سه قرارداد باقی‌مانده، به جلسات پس از کارِ کارشناسی موکول شود.

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که طرح جامع ترافیکی شهر کرمان بازنگری و مصوب شده است، گفت: در شورای چهارم، تصمیم‌گیری‌ها برای اقدامات ترافیکی براساس طرح جامع ترافیکی انجام گرفته است.

وی افزود: درخواست می‌شود طرح جامع ترافیکی شهر کرمان در اختیار اعضای شورا قرار گیرد تا ضمن مطالعه، درباره‌ی طرح‌های ترافیکی براساس طرح جامع ترافیک تصمیم‌گیری شود.

مشرفی بر انتخاب هرچه سریع‌تر عامل چهارم پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح سربازان گمنام امام زمان (عجل‌‌الله‌فرجه) نیز تأکید کرد.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با بیان این‌که هشت پرونده در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با توجه به این‌که پرونده‌ها هرکدام دارای ویژگی خاصی بودند، مقرر شد برای رسیدگی و بررسی بیش‌تر به شهرداری ارسال شوند.

 

ضرورت راه‌اندازی آرامستان جدید

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم با بیان این‌که در این کمیسیون چهار مصوبه داشتیم، گفت: با توجه به ضرورت راه‌اندازی آرامستان جدید و این‌که در دو سال گذشته هیچ اقدامی برای راه‌اندازی آرامستان انجام نگرفته است، مقرر شد راه‌اندازی آرامستان جدید با سرعت ادامه پیدا کند تا حداکثر در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: آرمستان جدید نیاز به زیرساخت‌هایی ازجمله آب و برق دارد که در این رابطه یکی‌دو سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند تا آب و برق آرامستان را در قالب تهاتر با شهرداری تأمین کنند.

خدادادی ادامه داد: نیاز است در این رابطه فراخوان داده شود تا سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در مزایده‌ی تأمین زیرساخت‌های آرمستان جدید شرکت کنند، حضور پیدا کنند.

در ادامه، فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، مصوبه‌ی مربوط به آرامستان جدید را به این شرح اعلام کرد که مقرر شد با توجه به ضرورت سامان‌دهی آرامستان جدید، شهرداری نسبت به تأمین آب و برق آرامستان پیشنهادات خود را ارایه کند که این مصوبه مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

رییس کمیسیون خدمات شهری به موضوع تعطیلی کارخانه‌ی بازیافت شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که پیمان‌کار کارخانه‌ی بازیافت حدود شش‌ماه هیچ کاری در این کارخانه انجام نداده، پیمان‌کار باید خلع‌ید و یا با توافق، قرارداد منحل شود.

در ادامه، پس از بررسی موضوع توسط اعضای شورا، رییس شورای اسلامی شهر کرمان مصوبه‌ی مربوط را به این شرح قرائت کرد که با توجه به ضرورت سامان‌دهی کارخانه‌ی بازیافت شهرداری و نظر به این‌که بیش از شش‌ماه از تعطیلی کارخانه‌ی بازیافت گذشته است، شهرداری با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و شهرداری، برای حل مشکل اقدام کند که این مصوبه مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

 

نام‌گذاری معبری به نام «زهرا نعمتی»

علی بهرامی، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز به مصوبات این کمیسیون اشاره کرد و گفت: ازجمله مصوبات این کمیسیون، با توجه به تکرار قهرمانی‌های «زهرا نعمتی»، نام‌گذاری معبری به نام وی است.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در این رابطه با بیان این‌که خانم «نعمتی» در کشور منحصربه‌فرد است، گفت: نام‌گذاری‌ها باید در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان انجام گیرد؛ بنابراین، نام‌گذاری معبری به نام «زهرا نعمتی»، مصوبه‌ی مشترک دو کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان و اجتماعی، ورزش و جوانان است.

وی به قرائت مصوبه‌ی مربوط پرداخت و گفت: با توجه به افتخارات خانم «زهرا نعمتی»، شورای اسلامی شهر کرمان با نام‌گذاری معبری به نام وی موافق است؛ بنابراین، مقرر شد شهرداری طی یک‌ماه آینده پیشنهاد خود را در رابطه با نام‌گذاری معبری به نام «زهرا نعمتی» به شورا ارایه کند.

فرشاد افزود: در همین راستا مقرر شد شهرداری کرمان آیین‌نامه‌ی مربوط به نام‌گذاری مکان‌های عمومی به نام نخبگان را طی مدت دو ماه آینده تدوین و به شورا ارایه کند.

در ادامه، بهرامی، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان با بیان این‌که اساس‌نامه‌ی شورای مشورتی جوانان شهر کرمان در دور اول شورا تدوین و این شورا در دور اول راه‌اندازی شده است، گفت: متأسفانه در دوره‌های بعدی شورای اسلامی شهر، این شورا دیگر تشکیل نشده است.

وی افزود: شورای مشورتی جوانان در دوره‌ی اول شورا با اهداف ایجاد بستر مناسب برای شرکت جوانان در اداره‌ی امور شهر، گسترش مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها، آشنایی جوانان با حقوق شهروندی، برقراری ارتباط جوانان با مدیریت شهری و تلاش برای رفع مشکلات جوانان تشکیل شده که پیشنهاد می‌شود این شورا در این دوره نیز راه‌اندازی شود.

در ادامه، پس از بررسی موضوع، مقرر شد برای تشکیل شورای مشورتی جوانان در شورای اسلامی شهر کرمان، اساس‌نامه‌ی این شورا تا یک‌ماه آینده توسط کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان تدوین و برای تصویب در صحن علنی شورا ارایه شود.

 

ضرورت ایجاد کارگروه‌هایی برای تأمین منابع پایدار شهرداری

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار نیز با بیان این‌که شش نامه در این شورا بررسی شد که سه نامه مورد موافقت قرار گرفت و سه نامه برای بررسی مجدد به شهرداری ارسال شد، به کمبود منابع مالی در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار، با حجم گسترده‌‌ای از مطالبات پیمان‌کاران روبه‌رو هستیم؛ ضمن این‌‌که حقوق کارکنان شرکتی شهرداری نیز چندماه پرداخت نشده است؛ بنابراین، ضرورت دارد برای ایجاد راه‌کارهایی در رابطه با تأمین منابع پایدار برای شهرداری کرمان، از طریق فراخوان و یا دعوت از متخصصان، کارگروه‌های مشورتی تشکیل شود.

 

ضرورت جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر

در ادامه، منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان و رییس کمیسیون حقوقی،  نظارت و حاشیه‌نشینی، به پارک خودروهای سنگین در نقاط مختلف شهر کرمان ازجمله شهرک مطهری، محدوده‌ی ساختمان‌های مسکن مهر، اشاره کرد و گفت: پارک خودروهای سنگین در نقاط مختلف شهر موجب ایجاد معضلات مختلفی برای شهروندان شده است؛ بنابراین، لازم است این موضوع با فوریت و با حضور دستگاه‌های مربوط مورد بررسی قرار گیرد و راه‌کارهای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به شهر تعیین و اجرا شود.

چناریان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که در سال‌های گذشته جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است، گفت: با توجه به مشکلاتی که ورود خودروهای سنگین به داخل شهر، برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کند، جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر ضرورت دارد، اما جلوگیری از ورود این خودروها، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم ازجمله ساخت پارکینگ خودروهای سنگین در ورودی‌های شهر است.

وی تأکید کرد: در تأیید سخنان آقای ایرانمنش، باید هرچه سریع‌تر در این رابطه جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط برگزار و تصمیم‌گیری لازم انجام گیرد.

در ادامه، با توجه به پایان وقت شورای عمومی، رییس شورای اسلامی شهر کرمان ارایه‌ی گزارش و بیان مصوبات کمیسیون‌های گردشگری و اصناف، حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی و فرهنگی، هنری و بانوان را به نشست آتی موکول کرد.

هم‌چنین مقرر شد با توجه به تعطیلی یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده، نشست عمومی فوق‌العاده‌ی شورا، دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده برگزار شود.

محمدرضا احمدی   

   

0