پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608770
  • 18 فروردین 1399
  • 16:57
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
تاکنون 12 هزار نفر در استان برای دریافت بیمه‌ی بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند

در پی شیوع ویروس کرونا؛

تاکنون 12 هزار نفر در استان برای دریافت بیمه‌ی بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر در استان کرمان برای دریافت بیمه‌ی بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار در حال افزایش است و بعد از پالایش تعداد دقیق افراد بیکاری که می‌توانند از این بیمه استفاده کنند، مشخص خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رضا اسماعیلی افزود: کارگران بیکارشده در پی شیوع ویروس کرونا می‌توانند بدون مراجعه‌ی حضوری و با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir  و ثبت‌نام در این سامانه از مقرری بیمه‌ی بیکاری بهره‌مند ‌شوند. 
وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا تعدادی از واحدهای تولیدی و صنفی تعطیل شدند و به دنبال آن تعدادی از کارگران که بیمه‌شده‌ی اجباری بودند و بیکاری آنها غیرارادی است، می‌توانند از بیمه‌ی بیکاری استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: در این شرایط باید از کارفرمایانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده، کارگران خود را اخراج نکردند و به معیشت کارگران‌شان توجه داشتند و همچنین از کارگرانی که در این شرایط سر کار حاضر شدند و تلاش کردند تولید استان تعطیل نشود، تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.
اسماعیلی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود صد هزار شغل در استان کرمان بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده باشند که در حال اتخاذ تصمیم‌هایی برای کاهش میزان این آسیب‌ها هستیم تا تبعات کمتری برای اقتصاد استان در بر داشته باشد.

 

0