پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607374
  • 24 آذر 1397
  • 10:13
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیش از 2 هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی منطقه شهداد اقامت کرده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

بیش از 2 هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی منطقه شهداد اقامت کرده‌اند

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 2 هزار و 300 نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهداد اقامت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 2 هزار و 300 نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های بوم گردی شهداد اقامت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

غلامرضا فرخی با اشاره به این‌که در حال حاضر 33 اقامتگاه بوم گردی در شهداد راه‌اندازی شده است، بیان کرد: خوشبختانه با راه اندازی و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهداد، ماندگاری گردشگران در این منطقه افزایش یافته است.

فرخی با بیان این‌که اقامتگاه‌های بوم گردی توانسته‌اند زمینه اشتغال‌زایی مناسبی را ایجاد کنند، افزود: هر اقامتگاه به شکل مستقیم زمینه اشتغال 3 نفر و به طور غیر مستقیم 10 نفر را ایجاد می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از افزایش 30 درصدی ورود گردشگران ایرانی و خارجی به منطقه شهداد خبر داد و گفت: بیش‌تر گردشگرانی که به شهداد وارد می‌شوند از کشورهای اروپایی شامل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و غیره هستند.

وی با بیان این‌که بازدید از اماکن تاریخی، محوطه‌های باستانی و همچنین مناطق بکر گردشگری مانند بیابان لوت دارای ضوابط خاصی است که گردشگران باید آن‌ها را رعایت کنند، افزود: متاسفانه رایج‌ترین اتفاقی که در منطقه شهداد رخ می‌دهد ریختن زباله توسط گردشگران است که امیدواریم دیگر شاهد این گونه اتفاقات ناخوشایند از سوی آن‌ها نباشیم.

فرخی با اشاره به این‌که  تمام تورهای گردشگری باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کنند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون با گروه‌های غیرمجاز که وارد بیابان لوت و کلوت‌های شهداد شده و یا قصد سفر به این منطقه را داشته‌اند، برخورد شده است.

0