شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606859
  • 26 تیر 1397
  • 09:55
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیش از 130هزار قالب جدول تولید شد

در سه‌ماهه‌ی نخست امسال توسط سازمان عمران شهرداری؛

بیش از 130هزار قالب جدول تولید شد

اشاره: یکی از عمده‌ترین وظایف شهرداری، ارایه‌ی خدمات عمرانی و اجرای طرح‌های اساسی و زیربنایی و گسترش شهر و لزوم پرداختن به برنامه‌ریزی‌های شهری و تأمین نیازهای رفاهی شهروندان است. سازمان عمران شهرداری کرمان به‌عنوان بازوی اجرایی شهرداری، با بهره‌گیری از مهندسان و کارکنان فنی و کارآمد و مجهز به ماشین‌آلات مدرن راه‌سازی و تولید آسفالت و محصولات بتنی، در اجرای سریع و مطلوب پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهر کرمان تلاش می‌کند. از اهداف و وظایف سازمان عمران، تولید آسفالت و بیس شکسته و مصالح زیرسازی، اجرا و تأمین آسفالت مورد نیاز پروژه‌های عمرانی شهرداری و مناطق جهت لکه‌گیری، تولید انواع قطعات و جدول‌های بتنی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی شهرداری و مناطق و اجرای پروژه‌های اساسی و زیربنایی است.

سازمان عمران شهرداری کرمان با تولید آسفالت، جدول، بلوک سیمانی، پی‌ورس ساده و رنگی، کف‌فرش ساده و رنگی، آجر بتنی و دال بتنی مسلح قبر در دو کارخانه، نیازهای عمرانی شهر کرمان و هم‌چنین شهرهای اطراف را برطرف کرده است.
سازمان عمران شهرداری کرمان با تعمیر و راه‌اندازی مجدد کارخانجات تولید آسفالت و جدول در دوره‌ی مدیریت جدید شهری، توانسته است ضمن افزایش کیفیت مصالح ورودی و تولیدی، محصولاتی با کیفیت بالا و استاندارد تولید کرده و نیازهای شهرداری کرمان ازجمله مناطق چهارگانه، سازمان‌ها، معاونت‌ها و حتی شهرهای اطراف را پوشش دهد.

 بازگشت به چرخه‌ی تولید
سرپرست سازمان عمران شهرداری کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرمان‌شهرآن‌لاین، از راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ی تولید آسفالت و بازگشت به چرخه‌ی تولید خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ی تولید آسفالت، بلافاصله کار تخلیه‌ی قیر و اجرای پروژه‌های عمرانی و لکه‌گیری معابر در مناطق چهارگانه در ایام منتهی به نوروز انجام شد.
عطاءالله منوچهری ضمن تقدیر از همکاری و پشتیبانی شهردار کرمان و مدیران شهرداری در راه‌اندازی این کارخانه و افزایش تولیدات در شرایط سخت اقتصادی افزود: با وجود کمبود اعتبارات، در سه‌ماهه‌ی اول سال‌جاری سه هزار و 625 تن آسفالت تولید شد.
 تولید جدول توسط اتاق بخار
آب‌وهوای کرمان در فرسودگی جدول‌های معابر شهر بی‌تاثیر نبوده است؛ گرچه گفته می‌شود کیفیت این تولیدات نامطلوب است، اما سرپرست سازمان عمران تولیدات جدید را دارای کیفیت بالا و نزدیک به استاندارد می‌داند.
منوچهری، کیفیت تولید جدول توسط سازمان عمران را بسیار بالا دانست و تأکید کرد: تولید بیش از 130هزار قالب جدول در سه‌ماهه‌ی اول سال، حاصل تلاش کارکنان و کارشناسان شهرداری در سازمان عمران است.
سرپرست عمران شهرداری افزود: جدول‌های تولیدی با توجه به نوع دستگاه موجود و به‌عمل‌آوری توسط اتاق بخار، از کیفیت بالایی برخوردارند.
وی با اشاره به تولید 34 هزار تن مصالح دانه‌بندی‌شده در کارخانه‌ی تولیدات بتنی سازمان عمران شهرداری گفت: تولید متوسط روزانه 1500 قالب جدول در کارخانه نیز از موفقیت‌های اخیر این سازمان است.
منوچهری با بیان این‌که کارخانه‌ی تولید جدول و محصولات بتنی نیز می‌تواند علاوه بر نیازهای عمرانی شهرداری کرمان، شهرداری‌های استان را نیز پوشش دهد، گفت: هم‌چنین بیش از 24 هزار عدد بلوک سیمانی، 80 هزار عدد آجر بتنی و بیش از چهار هزار عدد دال بتنی مسلح قبر در سه‌ماهه‌ی اخیر تولید شده است.

 راه‌اندازی مجدد 35 دستگاه ماشین‌آلات
وی از تعمیر و راه‌اندازی مجدد 35 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین توسط سازمان عمران خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون، 1522 تن آسفالت به شهرداری‌های مناطق چهارگانه برای لکه‌گیری آسفالت معابر تحویل داده شده است.
منوچهری با اشاره به زیرسازی 109 هزار و 380 مترمربع از معابر شهر گفت: هم‌چنین سه هزار و 731 متر جدول‌گذاری و دو هزار و 180 مترمربع پیاده‌روسازی شده است.
وی با بیان این‌که هزار صورت قبر دوطبقه نیز در بهشت زهرا احداث شده است، افزود: بیش از 1500 متر از معابر شهر با قیر پلیمری، درزگیری شده که سبب طول عمر آسفالت می‌شود.

 آسفالت ویژه برای مناطق هدف
در راستای بازآفرینی مناطق شهری، به‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، طرحی مبنی بر رفع فرسودگی و عقب‌ماندگی عمرانی در سه محله‌ی بافت فرسوده‌ی شهر کرمان تهیه و تدوین شده است که در این طرح محله‌هایی که دچار فرسودگی شده‌اند، ولی ظرفیت خدمت‌رسانی به مردم را دارند، شناسایی می‌شوند.
منوچهری با بیان این‌که در این راستا به میزان 256 تن حواله‌ی قیر از اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری تخصیص یافته است، گفت: تعدادی از معابر آسفالت شده و تعدادی هم طبق اولویت در برنامه‌ی کاری قرار دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام هم‌شهریان گرامی خواهشمندیم سازمان عمران را در اجرای پروژه‌های شهری همراهی کنند.

 

فاطمه آرا

0