جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606511
  • 4 اردیبهشت 1397
  • 10:17
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بیش از 11 هزار مددجو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان:

بیش از 11 هزار مددجو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: 11 هزار ۴۲۴ مددجوی کرمانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرگرفتند.

غلامرضا خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌شهرآن‌لاین، بابیان این‌که آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به‌منظور مهارت‌افزایی، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار در بین مددجویان تحت حمایت به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: 11 هزار و 424 مددجوی کرمانی در سال ۹۶ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

وی افزود: این آموزش‌ها در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه‌ی طرح‌های اشتغال، آموزش‌های کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی برگزارشده است.

خواجه بیان کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت و فراهم شدن فضای کسب‌وکار و هم‌چنین بهره‌مندی از تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد اقدام به راه‌اندازی شغل بر اساس توانایی‌ها و استعدادهای خود می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نخستین و مهم‌ترین گام در جهت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است، گفت: یک میلیارد و 404 میلیون تومان به‌منظور ارائه‌ی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان کمیته امداد استان کرمان در سال ۹۶ هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در ادامه از اشتغال به کار ۸۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما در سال ۹۶ خبر داد و افزود: کمیته امداد استان کرمان برای اشتغال این مددجویان 293 میلیون تومان هزینه کرده است.

زهرا نجفی

15.6152