پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609258
  • 8 مرداد 1399
  • 23:00
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بوستان «زریسف» به بهره‌برداری رسید

در ایستگاه پنجم پویش افتتاح شهرداری کرمان؛

بوستان «زریسف» به بهره‌برداری رسید

در پنجمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان با شعار «هر هفته یک افتتاح»، بوستان «زریسف» با حضور شهردار کرمان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، شهردار کرمان در حاشیه این آیین، ضمن تبریک عید سعید قربان، توسعه و گسترش فضاهای سبز شهری را ازجمله اهداف شهرداری کرمان دانست و گفت: افزایش سرانه فضای سبز، موجب افزایش نشاط و شادابی شهروندان و ایجاد چشم‌انداز زیبا در شهر می‌شود.

سیدمهران عالم‌زاده ساخت بوستان‌ها را به‌عنوان یکی از عناصر سرزندگی در شهر دانست و گفت: ساخت بوستان‌ها، نقش بسزایی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان دارد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی بوستان‌‌ها برای کودکان و افراد دارای معلولیت گفت: با توجه به انتخاب شهر کرمان به‌عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک و همچنین ضرورت مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها برای افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی بوستان‌های در حال ساخت، در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار کرمان با اشاره به نامگذاری بوستان «زریسف» در خصوص وجه تسمیه آن گفت: دلیل نامگذاری این بوستان به نام «زریسف» نیز به قدمت بیش از ۲۰۰۰ ساله این خیابان و محله برمی‌گردد؛ ضمن این‌که یخدان زریسف، آتشکده زرتشتیان و باغ و عمارت «نواب» (آقا)، ازجمله بناهای تاریخی موجود در این محله است.

سرپرست شهرداری منطقه چهار کرمان نیز در حاشیه این آیین با اشاره به این‌که بوستان «زریسف»، محدوده قلاع دختر و اردشیر را در بر می‌گیرد، گفت: مساحت این پارک 4800 مترمربع است که 580 مترمربع فضای سبز و 200 متر مسیر پیاده‌روی در آن اجرا شده است.

علی عسکری افزود: بیش از یک‌ونیم میلیارد تومان برای ساخت این بوستان هزینه شده است.

لازم به ذکر است؛ شهردار کرمان در پایان این آیین با ساکنان محدوده این بوستان گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات شهروندان قرار گرفت.

عالم‌زاده همچنین در خصوص برخی از مسایل از جمله لکه‌گیری معابر، به شهروندان قول مساعد داد.

تاکنون، در چهار هفته ابتدایی این پویش، بوستان سراج و بهسازی میدان رسالت و بوستان معلم در منطقه سه شهری و محوطه‌سازی گنبد جبلیه در منطقه یک و بوستان شب‌بو در منطقه دو شهری به بهره برداری رسیده است.

0