جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609334
  • 3 شهریور 1399
  • 22:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بوستان «ارغوان» در شهرک الغدیر به بهره‌برداری رسید

در نهمین هفته از پویش «افتتاح»؛

بوستان «ارغوان» در شهرک الغدیر به بهره‌برداری رسید

در نهمین هفته از پویش «افتتاح»، با شعار «هر هفته یک افتتاح»، و در دومین روز از هفته دولت، بوستان «ارغوان» با حضور شهردار و مدیران شهری، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، شهردار کرمان در حاشیۀ افتتاح این بوستان ضمن گرامی‌داشت هفتۀ دولت و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام گفت: به این جهت که خدمت‌رسانی به شهروندان متوقف نشود، این بوستان امشب به بهره‌برداری رسید، اما تلاش کردیم با اجرای فعالیت‌های فرهنگی مانند اجرای نوجوانان گروه سرود «آوای احرار» حال و هوای محرمی در این آیین حاکم باشد و مراسم بهره‌برداری از این بوستان، بوی محرم و امام حسین علیه‌السلام به خود بگیرد.
سیدمهران عالم‌زاده همچنین گفت: بوستان «ارغوان»، یک پارک محله‌ای است که خوشبختانه با داشتن امکاناتی ازجمله زمین ورزشی، وسایل تندرستی، میز تنیس و وسایل بازی، مورد استقبال شهروندان ساکن محلۀ الغدیر قرار گفته است.
وی افزود: قرار داشتن بوستان «ارغوان» در میان ساختمان‌های مسکونی، فضای امن و مطلوبی را ایجاد کرده است؛ ضمن اینکه با توجه به شیوع کرونا، اهالی منطقه می‌توانند با خیال آسوده ساعاتی را در فضای اطراف محل سکونت خود سپری کنند.
شهردار کرمان یادآور شد: اهالی محله مشکلاتی را ازجمله نبود آب شرب در این بوستان مطرح کردند که قرار شد انشعاب آب شهری برای آب شرب اخذ شود.
عالم‌زاده بیان کرد: رویکرد ما در ساخت پارک‌ها و بوستان‌ها در مناطق پنج‌گانۀ شهر کرمان با هدف توسعۀ متوازن و عدالت در توزیع خدمات شهری بوده که امیدواریم این اقدامات به افزایش نشاط اجتماعی و پویا شدن حیات شهری در محله‌های شهر کمک کند.

دو میلیارد تومان هزینه برای ساخت بوستان ارغوان 
سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان نیز در آیین افتتاح بوستان «ارغوان» با اشاره به اینکه این بوستان در خیابان یاس واقع در شهرک الغدیر قرار دارد، افزود: مساحت بوستان «ارغوان» 7300 مترمربع است که ساخت آن در سال گذشته برنامه‌ریزی و در سال‌جاری تکمیل شد.
رضا خیاط‌زاده یادآور شد: این بوستان مجهز به مجموعۀ وسایل بازی، وسایل تندرستی، آلاچیق، میز تنیس، آب‌نما و زمین چمن مصنوعی است.
وی بیان کرد: در طراحی و اجرای بوستان «ارغوان» و تمام بوستان‌های جدید در منطقۀ دو، مسیرهای رفت‌وآمد ویژۀ افراد دارای معلولیت اجرا شده است.
سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان یادآور شد: برای آبیاری فضای سبز این بوستان از سپتیک استفاده می‌شود.
خیاط‌زاده با اشاره به اینکه برای ساخت بوستان «ارغوان» بیش از دو میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: تمام اقدامات عمرانی، زیباسازی و تجهیز این بوستان توسط حوزه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل و امور زیربنایی منطقه دو انجام شده است.
در حاشیۀ افتتاح بوستان «ارغوان»، تعدادی از ساکنان شهرک الغدیر و محله‌های اطراف، مشکلات خود را با شهردار و سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان درمیان گذاشتند.

15.6255