پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9609346
  • 5 شهریور 1399
  • 16:58
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بهره‌برداری از ۱۷ پروژۀ گردشگری استان در هفتۀ دولت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۱۷ پروژۀ گردشگری استان در هفتۀ دولت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به مناسبت هفتۀ دولت ۱۷ پروژه در حوزۀ گردشگری استان با اعتبار ۱۴۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌ْلاین، فریدون فعالی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های متمرکز گردشگری استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی، نمایندۀ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: سه هتل، دو مجتمع گردشگری و ۱۲ واحد اقامتگاهی بوم‌گردی از جمله طرح‌های افتتاح‌شده هستند که برای ۲۰۱ نفر اشتغال‌زایی خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: در هفتۀ دولت ۱۰ طرح بوم‌گردی با اعتبار شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز در حوزۀ گردشگری استان کرمان کلنگ‌زنی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: پروژه‌های کاروان‌سرای وکیل، خانه‌های تاریخی و خانۀ حاج آقا علی رفسنجان به‌زودی وارد چرخۀ گردشگری استان می‌شوند.
فعالی یادآور شد: استان کرمان به‌عنوان استان پایلوت در پژوهش‌های باستان‌شناسی انتخاب شده و تاکنون سه فصل باستان‌شناسی در آن انجام شده است.
وی، گردشگری را کلید توسعۀ استان دانست و بیان کرد: با توجه به حمایت و توجهی که در اسناد بالادستی به گردشگری شده، استان زیبا و تاریخی کرمان می‌تواند به‌عنوان قطب و مقصد گردشگری در کشور و جهان مطرح شود.

15.6339