سه شنبه 28 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9606064
  • 30 دی 1396
  • 14:00
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به کتاب‌فروشی‌های کرمان وام اعطا می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

به کتاب‌فروشی‌های کرمان وام اعطا می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اجرای طرح اعطای وام تاسیس، توسعه، نوسازی و تجهیز کتاب‌فروشی‌های سراسر استان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن اعلام این خبر، افزود: این تسهیلات بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در اجرای ماده ٤ آیین‌نامه‌ی نحوه‌ی پرداخت یارانه در حوزه‌ی نشر پرداخت می‌شود.

وحید محمدی گفت: تاکنون بیش از 6 درخواست برای دریافت تسهیلات تاسیس، توسعه، نوسازی و تجهیز کتاب‌فروشی دریافت شده است و در حال سیر مراحل قانونی هستند.

وی با اشاره به شرایط و مدارک مشارکت در این طرح افزود: متقاضیان دریافت وام می‌توانند با ارسال درخواست و تشکیل پرونده از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان اقدام کنند که پس از بررسی اولیه و تایید صحت مستندات و نظرکارشناسی اطلاعات طرح، پرونده برای گذراندن مراحل بعدی به دفتر توسعه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص تصویب و یا تصویب نشدن طرح و همچنین تعیین مبلغ وام به عهده‌ی کارگروه بررسی و اعطای تسهیلات خواهد بود.

محمدی گفت: کتاب‌فروشان دارای پروانه‌ی کسب از اتحادیه‌ی مرتبط، ناشرانی که قصد دارند کتاب‌فروشی راه اندازی کنند، اشخاصی که تمایل دارند در حوزه‌ی کتاب‌فروشی در قالب تاسیس مجتمع فروشگاهی کتاب و کتاب‌فروشی سرمایه گذاری کنند و همچنین فعالان تاسیس و توسعه‌ی بازار فروش الکترونیکی کتاب، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی تاکید کرد: لازم است متقاضیان درخواست تسهیلات، مدارکی شامل رزومه متقاضی و معرفی اجمالی طرح توجیهی، تصویر پروانه‌ی کسب از اتحادیه‌ی مرتبط برای کتاب‌فروشان فعال، تکمیل دقیق کاربرگ طرح توجیهی وام، فهرست هزینه‌های اجرای طرح توجیهی به صورت تقریبی، تصویر سند مالکیت و یا اجاره نامه‌ی ملک برای کتاب‌فروشان فعال را به  تقاضای خود ضمیمه کنند.

0