پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607990
  • 23 مرداد 1398
  • 08:42
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
برنامه‌های دهۀ ولایت تشریح شد

توسط شهردار کرمان؛

برنامه‌های دهۀ ولایت تشریح شد

شهردار کرمان برنامه‌های دهۀ ولایت و عید غدیر را تشریح کرد.

سیدمهران عالم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرمان‌شهر، ضمن تبریک ایام دهۀ ولایت و اعیاد بزرگ قربان و غدیر، بر ترویج فرهنگ علوی و فضایل اخلاقی و سیره و روش حضرت علی علیه‌السلام در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به تلاش شهرداری کرمان برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهۀ ولایت و عید بزرگ غدیر، واقعۀ غدیر را اکمال دین و برترین عید شیعیان دانست و گفت: باید تلاش کنیم برنامه‌های دهۀ ولایت و عید غدیر، در شأن و منزلت این ایام برگزار شود.

شهردار کرمان در تشریح برنامه‌های دهۀ ولایت و عید غدیر، به برگزاری جشن بزرگ غدیر در مجموعۀ امام علی علیه‌السلام واقع در بولوار غدیر اشاره کرد و گفت: در این جشن که در شام عید غدیر، با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های ملی و استانی برگزار می‌شود، شش دستگاه پراید نیز به قید قرعه به افرادی که تا عید غدیر از کارت‌خوان‌های تجارت الکترونیک پارسیان خرید کنند، اهدا می‌شود.

عالم‌زاده برگزاری 10 شب جُنگ شامل برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با عنوان شب‌های کریمان با حضور شخصیت‌های مختلف هنری از استان‌های تهران، همدان، البرز، یزد و هرمزگان در ایام دهۀ ولایت در شهربازی کرمان را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد.

وی افزود: طی برگزاری این جُنگ‌ها، هر شب هدایایی به شرکت‌کنندگان با نام‌های زیبای علی، امیر، امیرعلی، محمدعلی و علی‌رضا اهدا می‌شود.

شهردار کرمان ادامه داد: هم‌چنین در دهۀ ولایت، سه جشن محله‌ای با برنامه‌های شاد و متنوع در فرهنگ‌سراهای کوثر، ماه بنی‌هاشم و جان جهان شهرداری برگزار خواهد شد.

عالم‌زاده به تبلیغات محیطی ایام دهۀ ولایت هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر آذین‌بندی پل‌ها، معابر اصلی و میادین، 1200 مترمربع بنر به برنامه‌های ویژه‌ای که توسط مؤسسه‌ها و هیأت‌ها برگزار می‌شود؛ ازجمله بازسازی واقعۀ غدیر، اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی افزود: هم‌چنین بیلبوردها و فضاهای تبلیغات محیطی به نشر جملات قصار و سخنان بزرگان در خصوص دهۀ ولایت، امامت و واقعۀ غدیر اختصاص می‌یابد.

شهردار کرمان برگزاری مسابقۀ اینیستاگرامی طراحی پوستر و استیکر با جملات و اشعاری در خصوص مولا علی علیه‌السلام به مناسبت این ایام و توزیع گستردۀ آن در فضای مجازی را نیز از دیگر برنامه‌های دهۀ ولایت دانست.

عالم‌زاده گفت: هم‌چنین جشن عید سعید قربان نیز در محل بولوار قدس، ترمینال قدیم، جنب فروشگاه معلم، با برنامه‌های متنوع، اهدای جوایز و نورافشانی، در شب عید سعید قربان برگزار شده است.

15.729