چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608383
  • 29 دی 1398
  • 16:57
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
با هفت ایستگاه جدید به استانداردهای جهانی می‌رسیم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان:

با هفت ایستگاه جدید به استانداردهای جهانی می‌رسیم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: در حال حاضر ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان فعال است اما با توجه به جمعیت ۸۵۰ هزار نفری شهر کرمان به هفت ایستگاه دیگر نیاز داریم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رضا میرزایی افزود: ساختمان تعدادی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر کرمان، فرسوده است و بیش از ۲۵ سال از احداث آن‌ها می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ایستگاه‌ها در نقاط مرکزی و حساس شهر قرار دارند و باید علاوه بر مقاوم بودن به فضاهای جدیدی مجهز شوند، ایستگاه‌ شماره یک واقع در میدان قرنی (شهدای نیروی انتظامی) و ایستگاه شماره دو واقع در بولوار شهید صدوقی (جاده تهران) باید تخریب و مجدداً ساخته شوند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان بیان کرد: با حمایت شهردار کرمان، عملیات ساخت این دو ایستگاه به‌زودی آغاز خواهد شد.
میرزایی با اشاره به ساخت ساختمان مرکزی سازمان آتش‌نشانی شهر کرمان، گفت: تلاش‌مان بر این است که با حمایت‌های شهردار کرمان، ساختمان جدید آتش‌نشانی در چند طبقه و با بخش‌های مختلف به‌خصوص بخش آموزش ساخته شود.
وی با اشاره به جمعیت ۸۵۰ هزار نفری شهر کرمان، گفت: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی ساخته شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان فعال است و خوشبختانه توانسته‌ایم حوادث شهر کرمان را پوشش دهیم اما برای رسیدن به استانداردهای جهانی، باید هفت ایستگاه دیگر در شهر کرمان با توجه به پراکندگی و افزایش جمعیت و آمار حوادث مترقبه و غیرمترقبه ساخته شود.

31.273