جمعه 10 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9608585
  • 8 اسفند 1398
  • 12:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
با «پول خارجی» «بیا پیش بابا»

با «پول خارجی» «بیا پیش بابا»

علیرضا فدایی کرمانی - این هفته به دلیل احتمال شیوع بیماری کرونا بهتر است که به سینما نروید، گرچه فعالیت‌های مختلف فرهنگی و سینمایی هم تا پایان هفته تعطیل است. پس بهتر است در این ایام که از بهترین کارها، ماندن در خانه است برای گذران وقت به تماشای فیلم بنشینیم. بنابراین این هفته تعداد بیشتری فیلم معرفی می‌کنم‌.

به علاقمندان تماشای فیلم‌های ایرانی تماشای فیلم «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان توصیه می‌شود که درآن جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه، بانیپال شومون و... ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم درباره‌ی راننده نعش کشی است که همسرش بدون اطلاعش فرزندشان را برای عملی جراحی به بیمارستان می‌برد و...
اما برای علاقمندان به فیلم‌های قدیمی ایرانی این هفته فیلم «پول خارجی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد که محصول سال ۱۳۶۸ می‌باشد پیشنهاد می‌شود، فیلمی جذاب که در آن بازیگران مطرحی چون علی نصیریان، محمد علی کشاورز، مهتاج نجومی، رسول نجفیان و جهانگیر فروهر ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم درباره مردی به نام الفت است که در رویا صاحب پنجاه هزار دلار می‌شود و در پی آن اتفاقاتی برایش می‌افتد. با توجه به آشفتگی بازار ارز در این روزها تماشای این فیلم خالی از لطف نیست.
اما برای علاقمندان به سریال‌های ایرانی این هفته سریال «هم گناه» به کارگردانی مصطفی کیانی توصیه می‌شود که اولین قسمت آن در این هفته وارد شبکه نمایش خانگی شد. داستان این سریال که درآن بازیگران زیادی چون پرویز پرستویی، رویا تیموریان، محسن کیایی، مهدی پاکدل، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، مسعود رایگان و...‌‌ حضور دارند درباره خانواده‌ای بزرگ و قدیمی است که در کار صادرات گل و گیاه مشغول می‌باشند با ورود جوانی به خانواده‌ی آنها اتفاقاتی  رخ می دهد و.... دو فیلم و این سریال در شبکه نمایش خانگی و فیلیمو در دسترس مخاطبان وعلاقمندان می‌باشد.
اما برای علاقمندان تماشای فیلم‌های خارجی به جز فیلم‌هایی که منتخب جوایز اسکار امسال بودند مانند فیلم‌های: 1917، جوکر، داستان ازدواج، روزی روزگاری در هالیوود، مرد ایرلندی و... که در هفته‌های گذشته به معرفی برخی از آنها پرداختیم، این هفته فیلم «سردترین بازی» به کارگردانی لوکاس کوزمیکی و بازی جیمز بلور و پیتر ولمن و...محصول ۲۰۱۹ توصیه می‌شود که داستان آن مربوط به دوران جنگ سرد است و در گونه  جاسوسی و هیجانی ساخته شده است. این فیلم برای علاقمندان به فیلم‌های تاریخی بسیار جذاب می‌باشد.
اما فیلم خارجی دیگری که تماشای آن پیشنهاد می‌شود «بیا پیش بابا» محصول ۲۰۱۹ به کارگردانی آنت تیمپسون است. که در ژانر وحشت ساخته شده است و داستان آن مربوط به پسری است که بعد از ۳۰ سال با نامه‌ای از طرف پدرش به دیدن او می‌رود و در این میان اتفاقاتی برای او و پدرش رخ می‌دهد. 
تماشای این فیلم برای علاقمندان به فیلم های گونه وحشت جذاب خواهد بود این دو فیلم به صورت زیرنویس در فیلیمو در دسترس علاقمندان است.

15.6268