جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609057
  • 24 خرداد 1399
  • 17:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اکنون ضرورت استفاده از ماسک بیش از گذشته است

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اکنون ضرورت استفاده از ماسک بیش از گذشته است

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر ضرورت استفاده از ماسک بیش از اسفندماه است زیرا قبلاً تعداد مبتلایان کمتر از امروز بود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، دکتر نوذر نخعی، بیست‌وچهارم خردادماه در جلسه‌ی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: شکل و شمایل ویروس کرونا تا حدی در حال تغییر است و کمی مسری‌تر شده اما صراحتی درباره‌ی ضعیف شدن آن وجود ندارد.
وی بیان کرد: علایم گوارشی متأثر از ویروس کرونا نسبت به قبل بیشتر شده و درباره‌ی استفاده از ماسک نیز توصیه‌ی سازمان جهانی بهداشت بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: ماسک‌های پزشکی مربوط به چهار گروه مراقبان بیمار، بیماران، نگهداران بیمار و افراد دارای سن بیش از ۶۰ سال و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای است؛ ضمن اینکه هر ماسک پارچه‌ای مورد تأیید نیست.
نخعی یادآور شد: به دلیل اینکه ویروس کرونا خیلی راحت می‌تواند بر سیستم ایمنی غلبه کند، چندان امیدی به واکسن آن نیست.
وی بیان کرد: اینکه می‌بینیم مناطق گرمسیر آمار بالای ابتلا به کرونا را دارند، نشان می‌دهد که گرما تأثیری بر از بین رفتن این ویروس ندارد.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه جوانان، بچه‌های بدون علامت بیشترین انتقال‌دهندگان ویروس کرونا هستند، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی همچنان مورد تأکید است و باید آگاهی‌رسانی با روش‌های مختلف انجام شود.
نخعی تأکید کرد: ضرورت استفاده از ماسک اکنون بیش از اسفندماه است زیرا قبلاً تعداد مبتلایان کمتر از زمان فعلی بود.

 

0