جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607225
  • 5 آبان 1397
  • 12:44
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
امسال استان کرمان 35 موکب برپا کرده است

در جلسه استانی ستاد اربعین اعلام شد:

امسال استان کرمان 35 موکب برپا کرده است

تعداد موکب‌های استان کرمان در سال گذشته 30 موکب بود که امسال این تعداد، به 35 موکب افزایش یافته است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرپرست استانداری کرمان در ستاد استانی اربعین گفت: برخی رسانه‌های خارجی از راهپیمائی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین حرکت زائران در جهان یاد می‌کنند و این راهپیمائی در حالی انجام می‌شود که گروه‌های تروریستی درصدد ضربه زدن به آن هستند.

محمدجواد فدائی افزود: مسئولان برای تامین امکانات و زیرساخت‌های پیاده‌روی اربعین، فراتر از مسئولیت‌های کاری و اداری تلاش می‌کنند و تا به امروز می‌توان اعلام کرد که این مراسم تا جایی که در حد وظایف استان کرمان است، به خوبی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که خدمات رسانی به زائران اربعین کار بسیار بزرگی است، ادامه داد: گرچه راهپیمائی اربعین یک مراسم شیعی است اما اهل تسنن نیز همکاری بسیار خوبی در برگزاری آن دارند و این نشان می دهد که مردم فارغ از قومیت، دین و مذهب به امام حسین (ع) احترام می‌گذارند.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به این‌که آمارها نشان دهنده‌ی حجم بالای کار است، گفت: لازم است که برای حفظ معنویت این سفر برنامه‌ریزی شود تا ارزش معنوی این مراسم تحت الشعاع برنامه‌ریزی‌های مادی قرار نگیرد.

فدائی بیان کرد: ایجاد سامانه‌های ارتباطی با مردم برای گزارش مشکلات و درخواست‌ها یکی از راه های بهبود خدمات رسانی به زائران است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه  تامین امنیت محورها و معابر را یکی از وظایف نیروی انتظامی برای خدمات رسانی به زائران اربعین دانست و گفت: به منظور اجرای این ماموریت، تعداد قابل توجهی از ماموران انتظامی در مسئولیت‌های تخصصی از جمله یگان ویژه، پلیس اطلاعات، پلیس گذرنامه و پلیس پیشگیری به مرز اعزام شده‌اند تا در کنار سایر مسئولان، برای تامین امنیت زائران تلاش کنند.

سرهنگ ناصر فرشید با اشاره به این‌که برای تامین امنیت کنسولگری در کرمان نیز در حوزه‌ی انتظامی و پلیس راهور دستورات لازم ابلاغ شده است، افزود: برای کنترل دقیق اتوبوس‌های حامل زائران نیز با پلیس راه کشور و پلیس راه زاهدان نیز تعامل لازم برقرار شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: پلیس استان کرمان از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون نزدیک به 42 هزار گذرنامه صادر کرده و اقدامات کنترلی نیز انجام شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری کرمان نیز گفت: تاکنون یک هزار و 500 نفر از اتباع خارجی برای حضور در راهپیمائی اربعین ثبت نام کرده‌اند و اعزام آن‌ها نیز از سوم آبان ماه آغاز شده است.

حمید شمس الدینی افزود: لازم است ترتیبی اتخاذ شود که ویزای اتباع خارجی نیز مانند سایر افراد در استان کرمان صادر شود.

وی ادامه داد: در سال جاری نسبت به سال گذشته ثبت‌نام  اتباع خارجی  36درصد کاهش داشته‌است که برخی از دلایل این مساله، مشکلات اقتصادی اتباع، طولانی شدن صدور ویزا و تاخیر در صدور ویزای مربوط به زائران اتباع بیگانه است.

46.8367