شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9605484
  • 24 مهر 1396
  • 18:19
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اقدامات پلیس و شهرداری مکمل یک‌دیگر است

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان:

اقدامات پلیس و شهرداری مکمل یک‌دیگر است

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: اقدامات پلیس و شهرداری مکمل یک‌دیگر است.

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در حاشیه‌ی آیین تجلیل از فرماندهان پلیس که شنبه‌شب هفته‌ی جاری به‌وسیله‌ی شهرداری کرمان برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرمان‌شهرآن‌لاین، با بیان این‌که شهرداری و نیروی انتظامی، هر دو دستگاه‌هایی هستند که با یک هدف واحد و آن هم خدمت به مردم و برای رفاه و آسایش مردم تلاش می‌کنند، گفت: شهرداری در حوزه‌ی وظایف و تخصص خودش در عمران و آبادی شهر و ایجاد یک فضای مطلوب برای شهروندان و پلیس هم متناسب با حوزه مأموریتی خودش که حفظ و ارتقای امنیت عمومی جامعه است، اگر بخواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت برتر و بهتر کار مأموریتی خودشان را انجام دهند، ناگزیر هستند با هم در تعامل باشند.

وی افزود: هرچقدر این ارتباطات نزدیک‌تر و بیش‌تر باشد و هم‌پوشانی‌ها منجر به خروجی قابل قبول شود، منافع این اقدامات در سبد مردم قرار خواهد گرفت و رضایت مردم را به‌دنبال خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با بیان این‌که پلیس افتخار می‌کند در رده‌های مختلف تخصصی، عملیاتی و اجرایی و ستادی اولویت‌های مردم در حوزه‌ی امنیت را مد نظر قرار داده است، گفت: دغدغه‌ی پلیس این است که هیچ خدشه‌ای به امنیت وارد نشود.

سردار بنی‌اسدی‌فر از ارتباط صمیمی که بین شهرداری و پلیس وجود دارد، قدردانی کرد و گفت: در مقاطعی به شهرداری و مجموعه‌ی پلیس وظایف قانونی محول شده که در نظام اسلامی، حوزه‌ی معنویت هم شامل آن شده است.

وی افزود: توجه به آسایش و امنیت مردم و بخش‌های مختلف فعالیت‌هایی که مردم متناسب با انتخاب خودشان در زندگی دنبال می‌کنند، از اولویت‌های پلیس است و امیدوارم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروی پلیس، شرایط مطلوبی را برای مردم ایجاد کنیم که خدا را شکر شرایط رضایت‌بخش است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان هم‌چنین حاشیه‌نشینی را معضلی دانست که مانع پیش‌رفت شهر می‌شود و گفت: برای مدیریت حاشیه‌نشینی، دستگاه‌های متولی ناگزیرند با بررسی شرایط فعلی و آینده‌نگری، این معضل را سامان دهند؛ بنابراین، باید شرایط فعلی در حاشیه‌های شهر کنترل شود و به سمت کاهش حاشیه‌نشینی حرکت کنیم که این موضوع در رشد فرهنگی و اجتماعی شهر تأثیرگذار خواهد بود.

سردار بنی‌اسدی‌فر افزود: کرمان نسبت به سایر استان‌ها در جلوگیری از معضل حاشیه‌نشینی پیش‌قدم بوده و اقدامات مؤثری انجام داده و پلیس هم متناسب با شرایط، مأموریت‌هایی که توسط دستگاه‌های متولی حاشیه‌نشینی ازجمله شهرداری و راه و شهرسازی انجام گرفته را پشتیبانی کرده است.

وی با بیان این‌که یکی از معضلاتی که همیشه نگران آن هستیم، انضباط اجتماعی در حوزه‌ی ترافیکی است، گفت: به‌علت عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، تلفاتی به منابع انسانی جامعه وارد می‌شود که قابل جبران هم نیست؛ یعنی تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی، منجر به تصادفات مرگبار می‌شود که دیگر کسی نمی‌تواند آن‌را جبران کند؛ بنابراین، دغدغه‌ی خاطر اصلی همکاران ما در پلیس راهور، مدیریت این مبحث است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: قاعدتاً شهرداری هم به‌واسطه‌ی نوع کارش، استفاده‌ی قابل توجهی از ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در سطح شهر دارد که این موضوع باید با تعامل شهرداری و پلیس راهور مدیریت شود تا شرایط را به نقطه‌ی مطلوب برسانند.

سردار بنی‌اسدی‌فر افزود: البته در این زمینه با نقطه‌ی مطلوب فاصله داریم و هنوز اشکالاتی وجود دارد که این اشکالات باید با تبادل نظر شهرداری و همکارانم در پلیس راهور برطرف شود.

وی ادامه داد: از طرفی شهر در حوزه‌ی زیرساخت‌ها عقب‌ماندگی‌هایی دارد که ساخت زیرگذر و روگذرها برای پیش‌رفت شهر، زحمات همکاران ما در حوزه‌ی راهور را بیش‌تر کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان بیان کرد: البته مردم کرمان، مردم فهیمی هستند و از آن‌جاکه می‌دانند این اقدامات برای آبادانی شهر است و باعث پیش‌رفت شهر می‌شود، همراهی و همکاری می‌کنند؛ ضمن این‌که همکاران ما هم بر همین مبنا و همین آینده‌نگری همکاری لازم را با شهرداری دارند.

سردار بنی‌اسدی‌فر تأکید کرد: امیدواریم پیمان‌کاران پروژه‌های شهری به تعهدات خود عمل کنند و شهرداری و شورای اسلامی شهر هم در تأمین اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها پشتیبانی کنند که هرچه زودتر پروژه‌ها سامان یابد تا باعث آسایش و رفاه مردم شود.

وی افزود: در شرایط فعلی به‌ویژه در زمان بازگشایی مدارس با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شویم که شورای اسلامی شهر، شهرداری و پیمان‌کاران باید هرچه زودتر دست‌به‌دست هم دهند تا پروژه‌ها به پایان برسد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان هم‌چنین ضمن تشکر از برپایی آیین تجلیل از پرسنل نیروی انتظامی توسط شهرداری کرمان گفت: از آقای مهندس سیف‌الهی که در گذشته و آقای مهندس بابایی که در دو سال اخیر همکاری تنگاتنگی با پلیس داشتند، تشکر می‌کنم؛ ضمن این‌که در طول تصدی آقای موسوی، به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان هم خدا را شکر این ارتباط صمیمی، قانونمند و عاطفی بین مجموعه‌ی پلیس و شهرداری در جهت خدمت به مردم برقرار است که لازم می‌دانم به سهم خودم به نمایندگی از همکارانم در مجموعه‌ی پلیس استان و خانواده‌ی بزرگ نیروی انتظامی، از شهرداری تقدیر کنم.

سردار بنی‌اسدی‌فر افزود: هم‌چنین درخواست می‌کنم مدیران محترم شهرداری از تمام ظرفیت، دانش و شرایطی که برایشان فرهم است، در جهت تکمیل زیرساخت‌ها و آبادانی شهر تلاش کنند تا پروژه‌های عمرانی که در حال ساخت است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا احمدی

15.6383