جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608389
  • 29 دی 1398
  • 17:03
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اقامتگاه موقت زندانیان در کرمان راه‌اندازی شد‌

رییس‌کل دادگستری استان کرمان:

اقامتگاه موقت زندانیان در کرمان راه‌اندازی شد‌

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: بر اساس هماهنگی با قوه قضائیه و ارائۀ طرحی ابتکاری در کرمان، افرادی که تحت تأمین قرار می‌گیرند، در فرصت ۱۴ روزه برای تأمین کفالت و وثیقه وارد زندان نشده و در یک اقامتگاه موقت نگهداری می‌شوند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، یدالله موحد در نشست هیئت امنای ستاد دیه نمایندگی استان کرمان با اشاره به فراهم شدن فضای فیزیکی لازم برای اجرای این طرح در کرمان، افزود: با اجرای این طرح به افراد تحت تأمین، دو هفته فرصت داده می‌شود تا برای ارائۀ کفالت یا وثیقه اقدام کنند و با این اقدام از ثبت سابقۀ زندان در سوابق افراد جلوگیری شده و آبروی افراد حفظ می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح در حال حاضر در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، زرند و بم اجرایی شده است.
رییس‌کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد ۱۱۵ نفر به دلیل چک‌های برگشتی و بدهی مالی، ۸۴ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه، ۱۷ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و ۱۴ نفر به دلیل بدهکاری دیه وارد زندان شده‌اند.
موحد یادآور شد: دستگاه قضایی استان کرمان بر اساس راهکارهای مختلف همواره تلاش می‌کند جمعیت زندان‌ها کاهش یابد.
رییس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: استان کرمان سال گذشته در زمینۀ آزاد کردن زندانیان از سوی شوراهای حل اختلاف رتبۀ برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
موحد بیان کرد: سال گذشته 1983 زندانی با تلاش‌ شوراهای حل اختلاف زندان‌ها و بر اساس صلح، سازش و مذاکره آزاد شدند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سازوکارهای قانونی ما حبس‌گرا هستند و ضمانت اجرای همۀ موارد را زندان تعیین کرده که در این رابطه نیاز به اصلاح قانون وجود دارد.

0