جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608764
  • 17 فروردین 1399
  • 17:30
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افزایش خدمات‌دهی مشاوره‌ی تلفنی 1480 در ایام قرنطینه

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد:

افزایش خدمات‌دهی مشاوره‌ی تلفنی 1480 در ایام قرنطینه

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در حال حاضر ساعت کاری خط مشاوره‌ی 1480 از 12 ساعت به 16 ساعت افزایش یافته و مشاوران آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره و روان‌شناسی به متقاضیان هستند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، عباس صادق‌زاده در جلسه‌ی ستاد مشارکت‌های مردمی استان کرمان با محوریت کنترل ویروس کرونا به تشریح نقش کلیدی و مهم تشکل‌های مردم‌نهاد در جذب مشارکت‌های مردمی پرداخت و گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد در موضوعات تخصصی به دلیل شناخت عمیق از محدوده‌ی فعالیت خود، از روش‌های سریع و دقیق برای توزیع به‌موقع کمک‌ها بین نیازمندان واقعی بهره می‌برند.
وی در مورد تأمین مایحتاج اقشار آسیب‌پذیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات معیشتی بیشتری شده‌اند، بیان کرد: تجربه‌ی سال‌های اخیر در بهزیستی ثابت کرده است که پرداخت‌های نقدی به حساب افراد نیازمند نسبت به خرید کلی، بسته‌بندی و توزیع بین این افراد و خانواده‌ها به لحاظ روانی، اجتماعی و مالی مقرون به‌صرفه‌تر و موثرتر است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: با واریز نقدی کمک‌ها، فرد یا خانواده‌ی نیازمند احساس مثبتی دارد چراکه می‌تواند برای خرید اقلام مورد نیاز تصمیم‌گیری کند؛ ضمن اینکه کسب‌وکارهای خرد منطقه و محله رونق می‌گیرد و از همه مهم‌تر خرید، بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی یا هر کالای دیگر علاوه بر اینکه بار مالی دارد، می‌تواند عامل شیوع بیماری کرونا باشد.
صادق‌زاده در خصوص اقدامات کمیته‌ی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در اداره‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: از ۱۳۴۹ مرکز دارای مجوز از بهزیستی استان کرمان افراد مقیم در ۱۴۹ مرکز شبانه‌روزی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قرنطینه هستند و این مراکز تاکنون ۱۶۸۶ مرتبه ضدعفونی شده‌اند.
وی با اشاره به وجود ۴۲ مؤسسه‌ی خیریه‌ی فعال در زمینه‌ی مقابله با ویروس کرونا در سطح استان کرمان گفت: ۱۱ مؤسسه در تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی خدمت می‌کنند که دوخت و تولید ۷۲ هزار ماسک و ۲۰ هزار و ۳۰۰ گان، سرپوش، پاپوش و ساق‌دست توسط این خیریه‌ها انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای دوران پسا کرونا یادآور شد: برای دوران بعد از بحران کرونا باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنیم.

 

15.5951