پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607987
  • 22 مرداد 1398
  • 10:00
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افزایش تعامل بین دستگاه‌ها ضروری است

شهردار کرمان در دیدار با مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان:

افزایش تعامل بین دستگاه‌ها ضروری است

شهردار کرمان و چندتن از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، با مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در این دیدار با اشاره به این‌که تمام دستگاه‌های حاکمیتی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، گفت: وظیفه داریم پول بیت‌المال را به‌موقع و به‌جا خرج کنیم.

وی با تأکید بر افزایش تعامل بین دستگاها، خواستار استفاده از ظرفیت صداوسیما برای اطلاع‌رسانی اقدامات شهرداری شد.

شهردار کرمان با اشاره به گلایه‌مندی کارگران شهرداری مبنی بر عدم پرداخت حقوق و پخش اعتصاب‌های کارگری از صداوسیما در ابتدای ورودش به شهرداری گفت: با توکل به خدا، این مشکل برطرف شد؛ ضمن این‌که با تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر، تکمیل و بهره‌برداریِ پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

عالم‌زاده افزود: خوشبختانه از شرایط بحرانی عبور کرده‌ایم و اکنون، می‌توانیم برای شهر برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به درآمد پایدار، باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی در حوزۀ فرهنگی و گردشگری، تلاش کنیم؛ چراکه اقدامات فرهنگی و فعالیت در زمینۀ جذب گردشگر، به نفع مردم استان کرمان است.

شهردار کرمان هم‌چنین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهدای عرصۀ خبر و اطلاع‌رسانی، فرارسیدن 17 مردادماه «روز خبرنگار» را به تلاشگران عرصۀ اطلاع‌رسانی تبریک گفت و بیان کرد: خبرنگاران به‌دلیل نشر اخبار صریح  و روشن، تأثیر بسزایی در جامعه دارند و مردم نیز همواره به‌دنبال خبر صحیح و با اصالت هستند.

شهردار کرمان با اشاره به حساس بودن کار خبرنگاران گفت: خبرنگاران، وظیفۀ سنگینی برعهده دارند و باید از قلم خود مراقبت کنند.

عالم‌زاده در پاسخ به پرسش مدیرکل صداوسیما مبنی بر شکایت مردم در خصوص افزایش عوارض شهرداری گفت: هزینۀ عوارض نوسازی شهرداری، 10 برابر نشده است؛ بلکه آیتم‌هایی به این موضوع اضافه شده که باید لحاظ می‌شد.

وی افزود: پس از بررسی درآمد پایدار شهرداری‌های کشور، متوجه شدیم در لایحه‌هایی که شهرداری برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه می‌کند، برخی آیتم‌های درآمدی مغفول مانده و یا برای مدت بسیار زیادی تغییر نکرده است؛ بنابراین، تصمیم گرفته شد تا آیتم‌های جدید اضافه شود.

شهردار کرمان با اشاره به دغدغۀ مردم در زمینۀ پرداخت عوارض و هزینۀ پروانه ساختمانی گفت: در این خصوص تسهیلاتی به مردم داده شد تا مشکلات کاهش یابد.

عالم‌زاده افزود: با بررسی تعداد پروانه ساختمانی صادرشده در سه‌ماه ابتدای امسال و مقایسۀ آن با سال قبل، متوجه شدیم هیچ عامل بازدارنده‌ای در زمینۀ صدور پروانه ساختمانی وجود ندارد و کار مردم به‌خوبی انجام شده است.

وی با بیان این‌که هزینۀ دریافت پروانه ساختمانی در کرمان، ارزان است و با شهرهای دیگر ازجمله شیراز، بندرعباس و همدان، فاصلۀ زیادی دارد، گفت: حتی نرخ صدور پروانه ساختمانی در شهر کرمان، از هزینۀ صدور پروانه ساختمانی در سیرجان و رفسنجان کمتر است.

شهردار کرمان هزینۀ دریافت پروانه ساختمانی را حدود سه درصد هزینۀ ساخت دانست و گفت: شهر کرمان، تراکم  پایینی دارد و حداقل هزینۀ اداره کرمان، شش برابر شهرهای دیگر است؛ بنابراین، اگر بخواهیم  در یک کلان‌شهر زندگی کنیم، باید درآمد شهرداری متناسب با یک کلان‌شهر باشد که در شهر کرمان این‌گونه نیست.

عالم‌زاده افزود: قصد داریم هزینه‌های دریافتی را با شیب ملایم به تعادل برسانیم؛ چراکه هرچه درآمد شهرداری بیشتر باشد، می‌توانیم اقدامات بیشتری در زمینۀ عمرانی و فرهنگی انجام دهیم که درنهایت به نفع شهر و مردم است.

 

ضرورت اطلاع‌رسانی مصوبات شورا از صداوسیما

منصور ایرانمنش، نایب‌رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این دیدار با بیان این‌که اقبال عمومی مردم نسبت به رسانه ملی افزایش یافته است، گفت: از صداوسیما درخواست داریم در جهت آگاه‌سازی مردم، مصوبات شورای اسلامی شهر کرمان را اطلاع‌رسانی کند.

وی با تأکید بر برقراری تعامل بیشتر بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان صداوسیما گفت: همکاری و افزایش تعامل، به نفع مردم است.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به قدرت نفوذ صداوسیما گفت: این رسانه می‌تواند مردم را نسبت به حقوق شهروندی آگاه و آن‌ها را به پرداخت عوارض تشویق کند.

ایرانمنش افزود: نمی‌توان انتظار داشت شهرداری و شورای اسلامی شهر به‌خوبی عمل کنند، اما مردم در پرداخت عوارض کوتاهی کرده و به آن، بی‌توجه باشند.

وی نگاه ویژۀ شهرداری به حوزۀ فرهنگی را ستود و گفت: با توجه به فرمودۀ رهبر معظم انقلاب برای افزایش نشاط و شادابی در بین مردم، شهرداری برنامه‌های فرهنگی مناسبی تدارک دیده که جشنوارۀ تابستان کرمان «20 تا 20» یکی از این موارد است.

ایرانمنش یکی دیگر از اقدامات خوب شهرداری را احیای بافت قدیم شهر کرمان دانست و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی شهرداری بافت قدیم، کمک مردم و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما، شاهد پیشرفت بیشتر شهر کرمان باشیم.

 

ضرورت افزایش تعامل صداوسیما با شهرداری و شورای اسلامی شهر

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به جایگاه رسانه ملی گفت: وجه مشترک صداوسیما با شهرداری این است که مخاطب هر دو مردم هستند و اگر رسانه ملی با شهرداری تعامل بهتری داشته باشد، مردم بیشتر در جریان موضوعات شهری و اقدامات شهرداری قرار می‌گیرند.

وی افزود: برگزاری این جلسه را به فال نیک می‌گیرم و امیدواریم تعامل صداوسیما با شهرداری و شورای اسلامی شهر، بیشتر شود.

خدادادی با اشاره به حضور پُررنگ مدیران شهرداری در رادیو طی سال‌های گذشته گفت: احساس می‌کنم این حضور مقداری کم‌رنگ شده که امیدواریم این خلاء برطرف شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص افزایش عوارض شهرداری گفت: این‌که گفته می‌شود عوارض شهرداری زیاد شده، به این دلیل است که مبنای محاسبه عوارض شهرداری در کل ارزش معاملاتی بود که دارایی، این عوارض را در سال‌های گذشته 10 برابر و آن را بلوک‌بندی کرده بود، اما کسی اعتراض نکرد.

خدادادی شهر را موجودی زنده دانست که نیاز به حفاظت دارد و گفت: بنابراین، کار شهرداری بسیار مشکل و حساس است که امیدواریم با تعامل بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم پروژه‌ها را تکمیل کنیم و با تعاریفی که در لایحه بودجه شهرداری شده و به تصویب شورا رسیده، به نقطه مطلوب برسیم.

 

عوارض شهرداری کاملاً کارشناسی شده است

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: عوارض شهرداری کاملاً کارشناسی شده و در سال جدید در شورای شهر، این هزینه‌ها را به‌روزرسانی و به‌هنگام‌سازی کردیم؛ چراکه طی سال‌های گذشته این قضیه مغفول مانده بود.

ارجمند کرمانی افزود: بالاخره طی جلسات متوالی در شورای اسلامی شهر تصمیم گرفتیم بودجه‌ای که درسال 98 مصوب می‌شود نیز کارشناسی‌شده باشد که برای این مهم ساعت‌ها وقت گذاشتیم.

وی تأکید کرد: درآمد شهر کرمان هنوز به درآمد سایر کلان‌شهرها نرسیده که امیدورایم با تعامل و همکاری بیشتر بین مردم، شهرداری و صداوسیما، جایگاه خود را به‌دست آورد.

 

ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در زمینۀ فرهنگ‌سازی

احمد علی‌رمضانی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز در این دیدار گفت: امیدورایم با تعامل بیشتر برای ارایۀ خدمات بیشتر به مردم، رسالت اصلی خود را انجام دهیم؛ زیرا هرچه تعامل بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی و صداوسیما برقرار باشد، منفعت آن نصیب مردم می‌شود.

وی به معضلات حوزۀ ترافیک و حاشیه‌نشینی در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات ترافیکی به قوانین و اقدامات انجام شده و بخش زیادی از آن به فرهنگ‌سازی مربوط است که ضرورت دارد با مشارکت و تعامل شهرداری، صداوسیما و نیروی انتظامی این مشکل بررسی شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با تأکید بر پرهیز از موازی‌کاری در زمینۀ فرهنگ‌سازی افزود: بهتر است در این زمینه به یک تفاهم مشترک برسیم و براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

0