پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609136
  • 10 تیر 1399
  • 14:05
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افتتاح پروژه‌های شهری با پویش «افتتاح» و شعار «هر هفته یک افتتاح»

شهردار کرمان خبر داد:

افتتاح پروژه‌های شهری با پویش «افتتاح» و شعار «هر هفته یک افتتاح»

شهردار کرمان از افتتاح پروژه‌های شهری با شعار «هر هفته یک افتتاح» خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآنلاین، سیدمهران عالم‌زاده با بیان این‌که در دورۀ جدید مدیریت شهریِ شهر کرمان، تلاش شد با شعار «همۀ ما یک شهر داریم» و با برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف، فصل نوینی از دوران عمران، آبادانی و توسعه در دیار کریمان رقم بخورد، گفت: در این دوره، علاوه بر تکمیل و افتتاح پروژه‌های دور قبل ازجمله تقاطع‌های غیرهم‌سطح که هزینۀ زیادی برای شهر و شهرداری در بر داشت، پروژه‌های بزرگ و کوچک دیگری نیز طراحی و اجرا شد.

وی افزود: همچنین با همکاری متخصصان حوزۀ معماری و شهرسازی، موضوع شهر انسان‌محور پیگیری شد که در این راستا، با تأکید بر ضرورت توجه به افراد دارای معلولیت، تلاش شد در تمام پروژه‌های شهری، مسیرهای ویژۀ این افراد طراحی و اجرا شود.

شهردار کرمان به تلاش برای انتخاب کرمان به‌عنوان پایلوت «شهر دوستدار کودک» هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز موضوع کودکان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در تمام پروژه‌های شهری، آنچه که در «شهر دوستدار کودک» باید مورد توجه قرار گیرد، پیگیری شد.

وی با بیان این‌که «شهر دوستدار کودک»، شهری است که در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان تلاش می‌کند تا کودکان منطبق با نیازهایشان در شهر زندگی کنند، گفت: ازسوی دیگر، موضوع «شهر انسان‌محور» نیز، از روزهای ابتدایی این دورۀ مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت؛ چراکه شهری «دوستدار کودک» است که کرامت و منزلت تمام ساکنان آن محقق شود؛ زیرا کودکان، در دامانِ پدران و مادرانی بزرگ می‌شوند که جزو شهروندان شهر هستند و برخورداری آن‌ها از حقوق شهروندی، متضمن سلامت روحی و جسمی آن‌ها و فرزندانشان خواهد بود.

شهردار کرمان در ادامه، با اشاره به پروژه‌های مختلف شهری در این دوره از مدیریت شهری گفت: علاوه بر مطالعه و طراحی پروژه‌های بزرگی چون پارک گردشگری، سال گذشته ۲۰ بوستان در مقیاس منطقه‌ای و محله‌ای، تقدیم شهروندان شریف کرمانی شد.

عالم‌زاده افزود: اواخر سال گذشته نیز قرار بود ۱۵ بوستان دیگر به بهره‌برداری برسد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها معطل ماند که با توجه به آماده بودن این پروژه‌ها، از این هفته با پویش «افتتاح» و با شعار «هر هفته یک افتتاح»، پروژه‌های شهری جدید افتتاح و به مردم عزیز کرمان تقدیم خواهد شد.

عالم‌زاده اظهار امیدواری کرد روز‌به‌روز شاهد توسعه و آبادانیِ گوشه گوشۀ این مرز پُرگهر، به‌ویژه شهر کرمان باشیم.

لازم به ذکر است؛ پیش از این نیز بوستان‌های رسالت و ابوالفضل (ع) به بهره‌برداری رسیده‌اند؛ ضمن این‌که در دور جدید بهره‌برداری از پروژه‌های شهری (هر هفته یک افتتاح)، همزمان با ولادت امام رضا علیه‌السلام، بوستان «سراج» به بهره‌برداری خواهد رسید.

0