شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609270
  • 14 مرداد 1399
  • 18:44
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افتتاح فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی؛ به‌زودی

شهردار کرمان با اشاره به پویش «افتتاح» خبر داد:

افتتاح فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی؛ به‌زودی

شهردار کرمان با اشاره به پویش «افتتاح» شهرداری کرمان گفت: فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی با هدف افزایش سرانه‌های ورزش و مردمی کردن مدیریت فضاهای ورزشی شهر کرمان، آماده‌سازی و تجهیز شده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهر‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در بازدید از روند بازسازی باشگاه شهرداری جهت تجهیز و راه‌اندازی فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی که صبح امروز انجام شد، گفت: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما در شهرداری، ارتقای ورزش شهروندی است، افزایش سرانه‌های ورزشی و مردمی کردن مدیریت فضاهای ورزشی را در برنامه داریم و به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری درخصوص افزایش و تجهیز اماکن ورزشی سطح شهر به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار برنامه‌ریزی شده است.

شهردار کرمان افزود: امسال فضاهای سربسته و روباز و پاتوق‌های ورزش شهروندی را افزایش خواهیم داد و راه‌اندازی فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی نیز یکی از مهم‌ترین اتفاقات در همین راستاست.

عالم‌زاده بیان کرد: فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی با هدف تبدیل شدن به پایگاهی برای مدیریت ورزش شهروندی در کرمان راه‌اندازی می‌شود و کلیۀ سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌های آموزشی ما در زمینۀ ورزش شهروندی در این فضا انجام خواهد شد.

 

تجهیز بخش ویژۀ جانبازان و معلولان در فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این بازدید با اشاره به تجهیز این فرهنگ‌سرا به تمام امکانات و استانداردهای لازم، افزود: تلاش کردیم همۀ ضعف‌ها و کمبودها را برطرف کنیم و امیدواریم با راه‌اندازی فرهنگ‌سرای ورزش شهروندی، شاهد اتفاقات تازه‌ای در حوزۀ فرهنگ و ورزش شهر باشیم.

محمد جهانشاهی با اشاره به تهیۀ دستورالعمل برگزاری نخستین المپیاد ورزش شهروندی و محله‌ای و تصویب آن در شورای اسلامی شهر کرمان گفت: قرار بود امسال نخستین المپیاد ورزش محله‌ها در هشت رشته برگزار شود، اما با توجه به اوج‌گیری مجدد کرونا، اگر شرایط مناسب باشد این المپیاد در سه ماه پایانی سال برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر نگاه جدی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان به ورزش افراد دارای معلولیت و جانبازان محترم افزود: با هماهنگی هیئت ورزش جانبازان و معلولان، بخشی را در فرهنگ‌سرای شهروندی ورزش ویژۀ این افراد فراهم کرده‌ایم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با اشاره به وجود فضا و امکاناتی در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال در این مجموعه بیان کرد: سالن فرهنگ‌سرا دارای مشکلاتی بود که اکنون برطرف شده و از بهترین سالن‌های شهر کرمان از نظر کیفیت امکانات و ایمنی است و استانداردهای لازم در آن رعایت شده است؛ ضمن اینکه چند رشتۀ ورزشی دیگر ازجمله پیلاتس، کاراته و ژیمناستیک نیز اضافه می‌شود.

جهانشاهی بیان کرد: طبق هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فرمی شامل 22 پروتکل دریافت شده که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید رعایت شود، ازجمله ضدعفونی سالن و کلیۀ تجهیزات هر نیم‌ساعت یک‌بار، عدم اجازۀ ورود بیش از 12 نفر به سالن و استفاده از تجهیزات، انجام تب‌سنجی برای همۀ افراد و در صورت داشتن علایم مشکوک به کرونا، جلوگیری از ورود آن‌ها به مجموعه.

0