شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606540
  • 10 اردیبهشت 1397
  • 12:28
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اصلاح و ادغام کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر

در نشست عمومی شورای شهر کرمان مطرح شد:

اصلاح و ادغام کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگ‌داشت روز معلم و روز کارگر گفت: اصلاح و ادغام کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر در راستای بهینه‌سازی عملکردها و مصوبات ضروری است.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورای اسلامی شهر نیز ضمن درخواست از شهردار کرمان جهت روشنایی و نورپردازی میادین و معابر عمومی به‌مناسبت نیمه شعبان، خواستار برگزاری جشن‌های شاد و مفرح در شهر و همکاری‌های لازم با مراکز مذهبی و واحد‌های صنفی شد.

وی هم‌چنین بر توجه ویژه‌ی شهرداری بر آسفالت و لکه‌گیری معابر تأکید کرد و خواستار رفع مشکل آب‌گرفتگی در محدوده‌ی گلزار شهدا در زمان بارندگی شد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورای اسلامی شهر با تأکید بر سامان‌دهی حاشیه‌نشینی گفت: قسمت زیادی از حاشیه‌ی شهر وارد محدوده‌ی شهر شد و این مسأله به نفع مردمی شد که ساکن آن محدوده بودند.

ایرانمنش از تحولات و اتفاقات خوب در حاشیه‌ی شهر به‌ویژه شهرک صنعتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: در سال 96 بسیاری از کوچه‌ها و معابر این‌ مناطق آسفالت شد.

وی با اشاره به مصوبه‌ی شورا برای فاینانس آسفالت معابر افزود: در سال‌جاری معابر این منطقه از شهر آسفالت و لکه‌گیری می‌شود.

رییس کمیسیون حقوقی نظارت و حاشیه‌نشینی شورا، مشکلات حاشیه‌نشینان را فراتر از توان شورا دانست و افزود: در زمینه‌ی امنیت، اقدامات خوبی انجام شده و لازم است دولت و دستگاه‌های دیگر همکاری بیش‌تری داشته باشند و رسانه‌ها هم به این چالش بیش‌تر توجه کنند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر کرمان نیز از آغاز جلسات ستاد ممیزی اصلاح نرخ تعرفه‌ها و عوارض خدماتی و صنفی در شهرداری کرمان خبر داد و گفت: افزایش درآمد شهرداری با استفاده از شیوه‌های جدید ضروری است.

حسین چناریان با بیان این‌که اراده جدی برای کنترل، کاهش و تغییر هزینه‌ها در شورای شهر و شهرداری شکل گرفته است، افزود: منطقی‌سازی و مناسب‌سازی بودجه‌ی شهرداری به‌صورت علمی و عینی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دست اقدام است.

در این نشست با پیشنهاد زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا در خصوص ارایه‌ی خدمات فرهنگی، تفریحی و ورزشی به‌صورت نیم‌بها توسط شهرداری به کارگران و فرهنگیان در روز کارگر و روز معلم موافقت شد.

گفتنی است؛ در این نشست با ادامه‌ی فعالیت پیمان‌کار  پارک آفتاب که هم‌اکنون ۴۰ درصد پیش‌رفت ساخت دارد، طبق قرارداد قبلی موافقت شد.

15.5973