جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606052
  • 27 دی 1396
  • 13:12
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
استان کرمان در عمل به قانون شوراهاي آموزش و پرورش پيشتاز بوده است

معاون وزير آموزش و پرورش:

استان کرمان در عمل به قانون شوراهاي آموزش و پرورش پيشتاز بوده است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: استان کرمان به‌عنوان اولين استان در تشکيل شوراهاي آموزش و پروش در عملياتي کردن قانون مربوط به اين شوراها نيز پيشتازبوده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مهرزاد حمیدی صبح امروز در جلسه‌ي همایش شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان، آموزش و پرورش را یک سازمان عظیم در کشور دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش یک تشکیلات فراوزارت‌خانه‌ای است و همه‌ي  افراد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به نوعي با آن در ارتباط هستند.
وي با اشاره به اين‌که حمایت از دانش، علم و علم‌اندوزی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترين رسالت شوراهاي آموزش و پروش از بين بردن بي‌سوادي است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که سرمایه‌ي انسانی آموزش و پرورش را نمی‌توان محاسبه کرد، ادامه داد: آموزش و پرورش تشکیلات بزرگي است که یک میلیون کارمند و 13 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش خود دارد.

حمیدی مردمی شدن قانون آموزش و پرورش را مورد تاکيد قرار داد و بیان کرد:  اکنون برخی مدارس به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند که ازجمله اقدامات خوب شوراها در واگذاری اختیارات است.

وي با تاکيد بر اين‌که بايد  با حضور متفکران، اولیاي دانش‌آموزان و علما، جلسات شوراها به سرعت پیش برود، خاطرنشان کرد: با برگزاري اين جلسات بايد آن‌چه از مفاد قانوني شوراها مغفول مانده اجرايي شود  تا ظرفیت‌های خوبی برای آموزش و پرورش ایجاد شود.

حميدي  با اشاره به این‌که معلم و علم نزد مردم ایران از ارزش والایی برخوردار هستند، تاکید کرد: اکنون 679 شورا در سراسر کشور تشکیل شده و از اين طريق 32 هزار و968 مصوبه به وجود آمده است.
مهديه جعفري

 

0