چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9606558
  • 17 اردیبهشت 1397
  • 15:39
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
از پوستر انیمیشن کرمانی لوپتو رونمایی شد

از پوستر انیمیشن کرمانی لوپتو رونمایی شد

از اولین پوستر انیمیشن کرمانی لوپتو با حضور صداپیشگان این اثر رونمایی شد.

به گزارش کرمانشهرآن لاین؛ لوپتو فیلم انیمیشنی است که توسط هنرمندان کرمانی در حال ساخت است. مراحل تولید این فیلم از مرداد 95 آغاز شده و مخاطب آن کودکان و نوجوانان هستند.

داستان این انیمیشن ماجرای آسایشگاهی است که با آموختن ساخت اسباب بازی بیمارانش را درمان می‌کند. این آسایشگاه در کشمکشی تعطیل می‌شود و فرشته‌ای که به آدم‌های ناامید، امید می‌بخشد، تصمیم می‌گیرد به صاحب افسرده‌ی آسایشگاه کمک کند.

کارگردانی این فیلم 90 دقیقه‌ای را عباس عسکری و تهیه کنندگی آن را فرهاد امین‌زاده و محمدحسین صادقی برعهده دارند.

عباس عسگری کارگردان «لوپتو» که نخستین انیمیشن سینمایی حوزه هنری محسوب می‌شود، در مراسم رونمایی از اولین پوستر این انیمیشن در رابطه با نوع تلفظ و معنی نام متفاوت اثرش گفت: «لوپتو» کلمه‌ای کرمانی است که به عروسک‌های دست‌ساز قدیمی گفته می‌شود و این انیمیشن نیز در کرمان تولید شده است.

عسگری افزود: انیمیشن لوپتو از صداپیشگان شناخته شده کشور بهره برده است و در حال حاضر در مرحله‌ی پس از تولید قرار دارد.

 وی افزود: امیدوارم با این انیمیشن که تولید آن ۲ سال طول کشیده است بتوانیم سینمای کودک را دوباره احیا کنیم.

محمدحسین صادقی تهیه کننده این انیمیشن نیز گفت: ما این انیمیشن را به عشق بچه‌های سرزمین‌مان می‌سازیم، زیرا خودمان در دوران کودکی با شخصیت‌های کارتن‌های خارجی ارتباط برقرار کردیم و حالا می‌خواهیم بچه‌های ایرانی با شخصیت‌های ایرانی در انیمیشن‌ها ارتباط برقرار کنند و بزرگ شوند و امیدوارم لوپتو نماینده‌ی خوبی برای انیمیشن ایران باشد.

احسان کاوه، دیگر تهیه کننده این انیمیشن و مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری هم گفت: با توجه به راهبردی که معاونت سینمایی حوزه هنری برای ما ترسیم کرده تلاش می‌کنیم انیمیشن را به یک هنر صنعت تبدیل کنیم تا بتوانیم اشتغال هنرمندان داخلی را تامین کنیم. اگر بتوانیم در سراسر کشور در حوزه‌ی انیمیشن فعالیت تولیدی داشته باشیم شاید بتوانیم بسیاری از مشکلات در حوزه‌ی اشتغال را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: انیمیشن «لوپتو» به گونه‌ای ساخته شده که بتوان از شخصیت‌های آن برای تولید سریال‌های دیگر استفاده کنیم. نباید فراموش کرد که سینمای انیمیشن بضاعتش برای اکران بسیار کم است به همین دلیل محصولات جانبی انیمیشن و توجه به آن می‌تواند باعث سوددهی انیمیشن شود.

این فیلم با مشارکت سازمان سینمایی حوزه هنری ساخته شده و پیش‌بینی شده «لوپتو» در پاییز 97 برای اکران آماده شود.

0