چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606575
  • 22 اردیبهشت 1397
  • 00:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
از تمام فعالانِ ورزش همگانی تشکر می‌کنم/ضرورت ایجاد و تجهیز فضاهای ورزشی در پارک ها

شهردار کرمان در حاشیه‌ی مسابقات تنیس روی میز در پارک نشاط:

از تمام فعالانِ ورزش همگانی تشکر می‌کنم/ضرورت ایجاد و تجهیز فضاهای ورزشی در پارک ها

به‌مناسبت اعیاد شعبانیه، مسابقات تنیس روی میز با حضور شهردار کرمان، در پارک نشاط برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در حاشیه‌ی این مسابقات با تأکید بر این‌که باید زیرساخت‌های فعالیت‌های ورزشی را برای تمام سنین و تمام قشرها فراهم کنیم، گفت: مجموعه‌ی ظرفیتی که تاکنون برای ورزش همگانی در شهر کرمان ایجاد شده، مطلوب است، اما برخی از تجهیزات مستهلک شده‌ که باید هم در بخش خرید و جایگزینی تجهیزات ورزشی اقدام کنیم.

وی افزود: در زمینه‌ی فضاهایی هم که برای ورزش همگانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید دقت شود، تا بهتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهردار کرمان ضمن تشکر از تمام دوست‌داران ورزش و افرادی که به‌صورت خودجوش این نوع فعالیت‌ها را در شهر پیگیری می‌کنند، گفت: به تمام افرادی که در زمینه‌ی ورزش همگانی فعالیت می‌کنند، دست‌مریزاد می‌گویم.

عالم‌زاده افزود: ما هم در کنار ورزش‌دوستان و فعالان ورزش همگانی هستیم و هر ظرفیتی که شهرداری کرمان داشته باشند، در اختیار ورزش همگانی قرار می‌دهیم.

وی با بیان این‌که مردم باید به بهانه‌های مختلف از خانه بیرون بیایند و تحرک داشته باشند، گفت: افراد می‌توانند از مسیر ورزش همگانی به ورزش قهرمانی برسند.

شهردار کرمان افزود: اگر ورزشکاران در پارک‌ها حضور نداشته باشند، دیگران در پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ بنابراین، هرچه حضور ورزشکاران در پارک‌ها پررنگ‌تر باشد، جوانان بیش‌تر به سمت ورزش ترغیب می‌شوند.

عالم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری باید به ورزش همگانی و عمومی بپردازد، گفت: باشگاه‌داری به معنای ورزش قهرمانی، در راستای کار شهرداری نیست؛ بنابراین، فضاهای ورزشی شهرداری باید مورد استفاده‌ی عموم قرار گیرد.

شهردار کرمان به تأسیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمان در آینده‌ی نزدیک اشاره کرد و گفت: از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری درخواست کرده‌ایم با کمک شهرداران مناطق، ساختارهایی که نیاز است را در پارک‌ها ایجاد کنند تا مردم بتوانند در پارک‌ها علاوه بر تفریح، به ورزش هم بپردازند.

عالم‌زاده افزود: این مهم پس از تشکیل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری، با جدیت بیش‌تری ازسوی این سازمان دنبال خواهد شد.

وی با بیان این‌که هم‌چنین پارک‌های جدیدی هم که ساخته می‌شود، باید رویکرد ورزشی داشته باشد و فضاهای ورزشی به‌عنوان یک اصل در طراحی پارک‌ها دیده شود، گفت: وقتی می‌خواهیم یک فضای سبز ایجاد کنیم، باید بخشی از این فضا به ورزش همگانی اختصاص پیدا کند و به‌طور مثال مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، میز پینگ‌پنگ و فضاهایی که قابلیت ورزشی دارد، در پارک‌ها ایجاد شود.

لازم به ذکر است؛ مسابقات تنیس روی میز توسط شهرداری منطقه سه و با همکاری هیأت تنیس روی میز استان، در مناسبت‌های مختلف در پارک شهید نشاط برگزار می‌شود که در این دوره از مسابقات که به‌مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد، 63 نفر شرکت کردند.

در پایان مسابقات نیز با حضور شهردار کرمان جوایز نفرات برتر اهدا شد.

محمدرضا احمدی

 

0