پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608378
  • 28 دی 1398
  • 17:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اختصاص کمک‌هزینه برای مددجویان مناطق سیل‌زدۀ جنوب استان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد:

اختصاص کمک‌هزینه برای مددجویان مناطق سیل‌زدۀ جنوب استان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در پی تخریب و خسارت به خانۀ 312 مددجوی بهزیستی در سیل اخیر در جنوب کرمان به این مددجویان کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، عباس صادق‌زاده افزود: طبق مصوبۀ ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور مبلغ یک میلیون تومان کمک‌هزینه از سوی سازمان بهزیستی به حساب مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زدۀ استان واریز می‌شود که بر این اساس خانوادۀ یک‌نفره ۳۵۰ هزار تومان و خانوادۀ پنج‌نفره یک میلیون و هفتاد هزار تومان کمک دریافت خواهند کرد و این مبلغ بر اساس تعداد خانوار افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به حضور خود در مناطق سیل‌زده و بررسی مسایل و مشکلات مددجویان افزود: سازمان بهزیستی استان کرمان به غیر از کمک سازمان بهزیستی کشور، کمک‌های استانی را نیز در دستور کار قرار داده و تا این لحظه سه کامیون اقلام ضروری بین مددجویان سیل‌زدۀ ‌سازمان بهزیستی توزیع شده است، فردا هم دو کامیون دیگر به این مناطق ارسال خواهیم کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به سایر اقدامات این سازمان برای مدجویان سیل‌زدۀ تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: کمک‌هزینۀ نقدی به میزان ۵۰۰ هزار تومان نیز به حساب مددجویانی که از سیل آسیب دیده‌اند واریز شده است و مبلغی نیز فردا به‌صورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
صادق‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا این کمک‌ها جبران خسارات آن‌ها را خواهد کرد، اذعان داشت: این مبالغ صرفاً مایحتاج ضروری این خانوارها را تأمین می‌کند اما در حال انجام ارزیابی خسارات اصلی به این خانواده‌ها هستیم تا بتوانیم براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کرده‌ایم، پس از تعیین میزان خسارات وارده، نسبت به ساخت و ساز یا تعمیر منازل مددجویان بهزیستی که بر اثر سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند، اقدام کنیم.
وی ادامه داد: ابتدا مقرر شده بود که اجناس و اقلامی که مددجویان نیاز دارند را تأمین کنیم اما چون توزیع آن‌ها ممکن بود موجب تنش‌های اجتماعی در منطقه شود، این کمک‌ها به‌صورت نقدی به خانواده‌ها پرداخت شد تا با این پول، مددجویان بتوانند ضروری‌ترین اقلام مورد نیاز خود را تأمین کنند ضمن آن‌که اقتصاد منطقه نیز فعال می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان کرمان ارزاق مددجویان را تا یک هفته تأمین کرده و در اختیار آن‌ها قرار داده‌ است، خاطرنشان کرد: در استان کرمان 2700 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در معرض سیل اخیر قرار گرفتند و دچار آسیب شده‌اند.
صادق‌زاده افزود: شهرستان رودبار جنوب با 1521 مددجو بیشترین آمار را در این میان داشته و ۳۱۲ مورد تخریب در بخشی از منازل مسکونی خانواده‌ها و گروه‌های تحت حمایت این سازمان رخ داده است.

وی ادامه داد: ۲۵ تا ۳۰ درصد خانه‌ها در قلعه‌گنج به تعداد ۱۵۰خانه، در منوجان ۹۵ خانه و در رودبارجنوب ۶۷ خانه دچار آب‌گرفتگی و تخریب شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان یادآور شد: کمک‌های نقدی ۵۰۰ هزار تومانی شامل تمام افراد تحت پوشش این سازمان در مناطق سیل‌زدۀ استان کرمان است اما کمک یک میلیون تومان سازمان بهزیستی کشور فقط برای آسیب‌دیدگان تحت پوشش این سازمان در مناطق سیل‌زده خواهد بود.

فهیمه رضاقلی

15.6311