جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607261
  • 21 آبان 1397
  • 08:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اختصاص 50 میلیارد تومان ازسوی استانداری برای تجهیز شهر به دوربین‌های پایش تصویری

شهردار کرمان خبر داد:

اختصاص 50 میلیارد تومان ازسوی استانداری برای تجهیز شهر به دوربین‌های پایش تصویری

شهردار کرمان از دکتر فدایی، سرپرست استانداری کرمان، دکتر موسوی، معاون امور عمرانی استانداری و آقای رودری، رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، به جهت اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه به شهرداری کرمان برای خرید دوربین‌های پایش تصویری تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کرمان‌آن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده، در نشست عمومی شورا در این رابطه گفت: در نشستی که با حضور دکتر فدایی، سرپرست استانداری کرمان، دکتر موسوی، معاون امور عمرانی استانداری و آقای رودری، رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برگزار شد، مقرر شد با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، 50 میلیارد تومان برای خرید دوربین‌های پایش تصویری به شهرداری کرمان تخصیص داده شود.

وی هزینه‌ی تجهیز شهر کرمان به دوربین‌های پایش تصویری را  100 میلیارد تومان دانست و گفت: 50 میلیارد تومانِ باقی‌مانده را به روش BOT از طریق سرمایه‌گذار تأمین خواهیم کرد.

شهردار کرمان افزود: با خرید و نصب دوربین‌های پایش تصویری، تحول بزرگی در حوزه‌‌ی ترافیکی و حمل‌و‌نقل و هم‌چنین حوزه‌ی امنیتی شهر کرمان رخ خواهد داد.

عالم‌زاده ادامه داد: هم‌چنین برای مانیتورینگ دوربین‌های پایش تصویری، یک ساختمان کاملاً استاندارد ساخته خواهد شد.

 

تأمین روشنایی زیرگذر آزادی

شهردار کرمان هم‌چنین از برگزاری مناقصه‌ی تأمین روشنایی زیرگذر آزادی خبر داد و گفت: خوشبختانه پیمان‌کاران در مناقصه‌ی تأمین روشنایی زیرگذر آزادی شرکت کردند؛ بنابراین، تأمین روشنایی این زیرگذر نیز طبق برنامه انجام خواهد شد. عالم‌زاده با بیان این‌که طبق قانون، روشنایی معابر اعم خیابان‌، روگذر و زیرگذر به عهده‌ی شرکت توزیع نیروی برق است، گفت: در جلسه‌ای که با حضور دکتر فدایی، سرپرست استانداری کرمان برگزار شد، مقرر شد شهرداری کار تأمین روشنایی زیرگذر آزادی را انجام دهد و هزینه‌ی آن را به حساب فی‌مابین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق بگذارد.

 

استقرار شهرداری در ساختمان جدید؛ طی دوسه‌ماه آینده

شهردار کرمان در رابطه با وضعیت ساختمان جدید شهرداری نیز گفت: ساختمان جدید شهرداری کرمان، تحویل‌موقت شده، اما گاز این ساختمان، نیاز به تأسیسات خاصی دارد که اجرای آن دو ماه طول می‌کشد.

عالم‌زاده با بیان این‌که آب ساختمان جدید شهرداری وصل شده است، گفت: فاضلاب این ساختمان نیز باید وصل شود؛ ضمن این‌که راه‌اندازی سیستم اتوماسیون و تجهیزات ساختمان، هزینه‌ی زیادی دارد؛ بنابراین، از تجهیزات فعلی شهرداری استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد شهرداری کرمان تا دوسه‌ماه آینده در ساختمان جدید مستقر شود.

شهردار کرمان به اجرای پارک گردشگری در دو سایت پارک شورا و پردیسان قائم (عجل‌الله‌فرجه) هم اشاره کرد و گفت: طراحی و اجرای پارک گردشگری در سایت پارک شورا، در قالب قرارداد EPC توسط پیمان‌کار شروع شده است.

 

اجرای خدمات زیربنایی آرامستان جدید

عالم‌زاده هم‌چنین از یکی‌دو رسانه که سخنان او را در خصوص آرامستان جدید به شکل دیگری بیان کرده‌اند، گلایه کرد و گفت: چون برای خدمات زیربنایی آرامستان جدید هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به همکاری نشده است؛ بنابراین، خدمات زیربنایی و تأسیساتی آرامستان توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

وی موضوع فروش قبر در آرامستان جدید هم اشاره کرد و گفت: مبلغی که برخی شهروندان برای خرید قبر در آرامستان جدید پرداخت کرده‌اند، به‌عنوانعلی‌الحساب است و قطعی نیست.

شهردار کرمان افزود: اگر شخصی که نسبت به خرید قبر در آرامستان جدید اقدام کرده، پیش از ساخت آرامستان فوت کند، قبر در آرامستان فعلی تأمین و مبلغی که به‌عنوان علی‌‌الحساب پرداخت شده، از قیمت قبر کسر می‌شود.

محمدرضا احمدی

15.1169