پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9607992
  • 23 مرداد 1398
  • 09:37
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهار روستای استان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان خبر داد:

اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهار روستای استان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان از اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهار روستای استان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، یوسف پورواجد، در جمع خبرنگاران گفت: 323 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال‌جاری توسط صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید در سال 92 از عنوان صندوق مهر امام رضا(ع) براساس قانون تغییر نام داده و فعالیت آن ادامه دارد و این صندوق در23 شهرستان دفتر مستقیم و نمایندگی دارد و کل پرسنل صندوق کارآفرینی امید استان کرمان 37 نفر هستند که با توجه به حجم کار همکاران صندوق به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که رونق تولید تنها پرداخت تسهیلات نیست؛ بلکه رونق تولید یک چرخه است که باید در تمام جوانب به آن توجه شود، افزود: از ابتدای امسال 323 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید هم برای سرمایه در گردش و هم برای اشتغالزایی توسط این صندوق در استان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به این‌که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از بهمن‌ماه سال 96 کلید خورده است، بیان کرد: بودجه استان کرمان 102 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 72 میلیارد تومان جذب شده و پیش‌بینی می‌شود 100 درصد این سهمیه جذب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حوزه روستایی سقف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی چهار میلیارد تومان است، گفت: تاکنون، 742 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت و زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر فراهم شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با بیان این‌که جامعه هدف ما اکثراً جوانان، روستاییان و زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: با توجه به کارمزد پایین تسهیلات صندوق، ریسک کار کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین، افرادی که در آغاز کار و به‌ویژه در کسب‌وکارهای خُرد و کوچک هستند، با جرأت بیشتری وارد بازار می‌شوند.

وی از تشکیل 20 صندوق خُرد محلی در استان کرمان خبر داد و گفت: در این صندوق‌ها حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت است

پورواجد ضمن تشکر از خوش‌حسابی مشتریان صندوق کارآفرینی امید استان کرمان بیان کرد: بازگشت پول وام در استان کرمان خوب بوده و معوقه بانکی نداریم که از این جهت از مشتریان صندوق کارآفرینی امید که معمولاً از قشر ضعیف جامعه هم هستند، تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که طرح روستای بدون بیکار در استان کرمان در حال پیگری است، بیان کرد: این طرح در چهار روستای استان ازجمله روستاهای شهرستان‌های زرند ، بردسیر و کرمان اجرا می‌شود.

پورواجد افزود: در راستای تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید با اداره‌کل ورزش و جوانان، حدود 39 میلیارد ریال تسهیلات در 43 پرونده پرداخت کرده‌ایم که منجر به ایجاد 65 شغل شده است.

زهرا نجفی

0