پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607228
  • 6 آبان 1397
  • 09:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
60 درصد از متکدیان به صورت حرفه‌ای تکدی‌گری می‌کنند

فرماندار کرمان:

60 درصد از متکدیان به صورت حرفه‌ای تکدی‌گری می‌کنند

فرماندار کرمان گفت: 60درصد از متکدیان حرفه‌ای هستند و 35درصد کل متکدیان هم تبعه‌های افغانی و پاکستانی هستند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین،‌ فرماندار کرمان در در ستاد ساماندهی متکدیان گفت: در جهت ساماندهی متکدیان در سطح شهر در سال 96 تعداد 703 نفر و در سال 97 تاکنون تعداد 369 نفر از متکدیان دستگیر شده‌اند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت ساماندهی متکدیان گفت: برای ساماندهی متکدیان در استان باید با فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی مردم را متقاعد کنیم که از دادن صدقه و کمک به متکدیان خودداری کنند.

حمید ملانوری افزود: در وهله‌ی نخست باید طبق قوانین و دستورالعمل‌ها برای ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی اقدامات لازم را انجام دهیم و بعد از آن باید تلاش کنیم با رفع این مشکل از تبعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی تکدی‌گری و کودکان خیابانی به عنوان نوعی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود اجرایی نشدن آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به متکدیان است و متاسفانه هنوز در مورد آخرین آئین‌نامه مربوط به متکدیان در سال 1378 اقدام خاصی صورت نگرفته است.

ملانوری با اشاره به جرم بودن تکدی‌گری طبق قانون گفت: با وجود جرم بودن این امر هنوز عده‌ای در سطح شهر اعم از زن و مرد، ایرانی و غیرایرانی مشغول به تکدی‌گری هستند و مردم نیز به آن‌ها کمک می‌کنند در حالی که انتظار دارند صدقات و کمک‌های آن‌ها هدفمند باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: اگر طرح ساماندهی متکدیان به صورت جدی انجام شود شاهد کاهش سرقت، نزاع، بزهکاری، تصادف و کاهش آمار زندانیان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان نیز افزود: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان وجود متکدیان و کودکان خیابانی است که دستورالعمل ساماندهی آن وجود دارد و وظایف دستگاه‌های مختلف نیز در قبال این معضلات مشخص است.

زهرا موسی‌پور با اشاره به تعداد بالای کودکان کار در شهر کرمان افزود: باید تلاش کنیم با کمک دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خاصی در این حوزه انجام دهیم و قضیه را به نوعی حل و فصل کنیم.

نماینده اداره کل بهزیستی نیز در این جلسه با اشاره به ساماندهی 580 کودک خیابانی در شهر کرمان افزود: سه خیریه و مرکز شبانه‌روزی را برای ساماندهی این کودکان در نظر گرفته‌ایم و قرار است خیریه‌ای هم به صورت پشتیبان خدماتی را به این کودکان ارائه دهد.

0