شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608767
  • 17 فروردین 1399
  • 17:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
37 فوتی و 205 بهبودیافته در استان کرمان

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا هفدهم فروردین‌ماه؛

37 فوتی و 205 بهبودیافته در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا امروز ۳۲۷ مورد مثبت کرونا در استان کرمان شناسایی شده و ۳۷ نفر به دلیل ابتلا به کوید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مهدی شفیعی بعدازظهر یکشنبه هفدهم فروردین‌ماه درخصوص آخرین آمار و وضعیت بیماران مبتلا به کوید19 در استان کرمان افزود: از ۱۰۳ نمونه‌ی ارسال‌شده برای آزمایشگاه تست ۱۶ نفر با متوسط سن ۶۵ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده که ۹ مرد و هفت زن هستند.
وی ادامه داد: از 16 بیمار جدید شناسایی‌شده، شش نفر مربوط به حوزه‌ی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پنج نفر در حوزه‌ی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، چهار نفر در حوزه‌ی دانشگاه علوم پزشکی بم و یک نفر مربوط به حوزه‌ی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مرد در حوزه‌ی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.
شفیعی خاطرنشان کرد: تاکنون 30 نفر از کادر درمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بهبودیافتگان کوید19 از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند که در مجموع تعداد ترخیص‌شده‌ها ۲۰۵ مورد است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۳۸۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و در حال حاضر نیز ۳۸ نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.
شفیعی تصریح کرد: اختلاف آماری بین ۳۸۰ مورد بستری و ۳۲۷ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران و به‌صورت سرپایی بوده است که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله‌ی خانگی قرار گرفته‌اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر پنج بیمار مبتلا به کوید19 در آی‌سی‌یو بستری هستند و هفت نفر نیز در نقاهتگاه حضور دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز تعداد ۱۹۵۶ نفر به دلیل عارضه‌ی حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴۶ مورد به این دلیل بستری شده‌اند.

 

15.648