جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607283
  • 23 آبان 1397
  • 09:30
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
300 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شد

300 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تا کنون 300 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 108 اقامتگاه بوم‌گردی راه اندازی شده است، افزود: مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها افزایش مدت اقامت گردشگران در روستاها، بازدید از آثار و جاذبه‌های گردشگری و خرید صنایع دستی و همچنین غذاهای سنتی آن منطقه است که به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاها نیز کمک زیادی می‌کند.

غلامرضا فرخی با بیان این‌که بیش‌ترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان دربخش شهداد، بافت و جیرفت قرار دارد، افزود:  استانداردسازی این اقامتگاه‌ها از الویت‌های این اداره کل است که در این راستا تاکنون 180 اقامتگاه مورد بازدید قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به بالا بردن کیفیت ارائه‌ی خدمات در اقامتگاه‌های بوم‌گردی تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر بیش از  40 ساعت کلاس آموزشی برای مدیران این اقامتگاه‌ها برپا شده است که تاثیر به سزایی در نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی داشته است.

وی با بیان این‌که از نظر فضاهای اقامتی در مرکز کرمان دچار کمبودهایی هستیم، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی چنین اقامتگاه‌هایی، سفر در استان توزیع و کمبودهای اقامتی نیز از این طریق جبران می‌شود.

0