چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608369
  • 26 دی 1398
  • 12:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
1170 کلاس درس در استان بیش از ۳۵ نفر دانش‌آموز دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

1170 کلاس درس در استان بیش از ۳۵ نفر دانش‌آموز دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 1170 کلاس درس استان کرمان بیش از ۳۵ نفر دانش‌آموز دارند و باید فکر اساسی برای ساخت مدرسه شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، احمد اسکندری‌نسب روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و تجلیل از شوراهای برتر استان کرمان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ کلاس درس در دی‌ماه سال‌جاری توسط خیران استان آغاز شده است، افزود: با اقدامات انجام‌شده در زمینۀ مدرسه‌سازی خیران طی سال‌های گذشته تحول ویژه‌ای در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در بخش کمک‌های دولتی نیز هفتۀ گذشته شاهد کلنگ‌زنی ۹۲ کلاس درس به نام شهدای مقاومت و سردار سلیمانی در شهر کرمان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: امسال 2700 میلیارد تومان از سوی دولت برای مشارکت با خیران اختصاص یافته که با تأمین ۳۰ درصد از اعتبار طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش توسط خیران، مابقی اعتبارات را دولت تأمین می‌کند.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: بخشی از ۳۱۰ پروژۀ استان که از سال ۹۰ نیمه‌تمام مانده بود، با پیگیری مسئولان آمادۀ افتتاح شده و بخشی از این طرح‌ها تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت تعامل با فرماندارن کرمان تصریح کرد: پنج کیلومتر فضای آموزشی تجاری در این استان وجود دارد که می‌تواند نجات‌دهندۀ آموزش و پرورش باشد و با مشارکت افراد سرمایه‌گذار می‌توان از این املاک به نحو احسن بهره‌برداری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدارس غیردولتی استان کرمان پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارند، افزود: مدارس شهر کرمان در حوزۀ دولتی و غیردولتی فضای خالی ندارند و فضاهای آموزشی بسیاری در حال ساخت است.

اسکندری‌نسب تأکید کرد: 1170 کلاس درس استان کرمان بیش از ۳۵ نفر دانش‌آموز دارند و باید فکر اساسی برای ساخت مدرسه شود.

فهیمه رضاقلی

15.6226