پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606374
  • 27 اسفند 1396
  • 12:21
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
 کرمان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان:

کرمان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان: استان کرمان یکی از مقاصد گردش‌گری در کشور است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آماده‌ی استقبال از مهمانان نوروزی هستیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در تشریح جزئیات اقدامات استان برای نوروز 97 گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش حضور مسافران نوروزی در این استان بوده‌ایم لذا از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم با حضور دستگاه‌های مربوط انجام شده و هم اکنون در سطح آمادگی مطلوبی قرار داریم.

سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی از تشکیل ستاد خدمات سفر از مدت‌ها پیش در استان خبر داد و بیان کرد: ستاد خدمات سفر دارای ۱۰ کمیته‌ی تخصصی شامل کمیته‌های آمار و برنامه‌ریزی، امنیت، انتظامی و ترافیک، حمل و نقل، امداد و نجات، امور شهرداری‌ها و همیاری‌ها، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت و سلامت و محیط زیست و اسکان و رفاه می‌باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به مصوبات این ستاد تاکنون اشاره کرد و افزود: تا کنون ۴ جلسه ستاد تشکیل شده است که تاکید بر امنیت جاده‌های مواصلاتی استان و کنترل موثر بر روی محورهایی که از حجم ترافیک سنگینی برخوردار هستند مانند محور شهربابک، سیرجان و بندرعباس بوده است.

وی ممنوعیت ترافیکی جهت عبور و مرور اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در محورهای حادثه‌خیز مانند محور راین به دلفارد، کنترل قیمت‌ها به ویژه اقلام مورد نیاز مردم و مسافران، لزوم خرید میوه شب سال توسط تعاونی‌های کشاورزی از تولیدکنندگان میوه در سطح استان، استقرار اکیپ‌های نظارتی در طول ایام نوروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان جهت رسیدگی به شکایات مردمی و کنترل بیش‌تر بر واحدهای خدماتی را  از دیگر مصوبات ستاد خدمات سفر استان کرمان برشمرد.

آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد: تاکید بر آمادگی مراکز درمانی و اورژانس‌ها در ایام تعطیلات، نظافت و آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی در محورها و جاده‌های استان و نظارت این واحدها توسط دستگاه‌های متولی، تبلیغات موثر و اطلاع‌رسانی از شبکه‌های ملی جهت ورود هر چه بیش‌تر گردشگران و مسافران نوروزی به استان، انجام  دادن طرح نظر سنجی و رضایت‌مندی از مسافران نوروزی در ایام عید، آماده‌سازی و پاکیزگی کلیه جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و موزه‌ها جهت بازدید مسافران نوروزی، آمادگی ستاد اسکان آموزش و پرورش استان جهت اسکان کلیه فرهنگیان و غیر فرهنگیان در ایام نوروز از دیگر مصوبات این ستاد می‌باشند.

وی از امکانات تدارک دیده جهت اسکان مسافران نوروزی سخن به میان آورد و بیان کرد: آمادگی ۳۲ هتل، ۳۳ مهمان‌پذیر، ۳هتل سنتی، ۱۸۲ واحد بوم‌گردی که جمعاً ۴۷۰۰ تخت در واحدهای اشاره شده آماده جهت ارائه به گردشگران می‌باشند، همچنین تعداد ۴۴۵ مدرسه در سراسر استان با گنجایش ۵۲۰۰ کلاس جهت پذیرایی از فرهنگیان و غیرفرهنگیان آماده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از آماده بودن ۶۵  اردوگاه و کمپ گردشگری تاکنون جهت استقرار گردشگران در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۱۶۰ واحد اطلاع‌رسانی و راهنمایی گردشگری جهت راهنمایی گردشگران محیا شده است، ضمن آن‌که ۱۳۸ پایگاه اورژانس، ۲۳پایگاه امداد و نجات، ۷۱ پایگاه انتظامی و ۳۰ راهدار خانه نیز در این ایام فعال هستند.

وی افزود: علاوه بر این موارد در سطح استان ۱۲۷ رستوران بین‌راهی و ۲۲ مجتمع پذیرایی و گردشگری آماده‌ی ارائه خدمات هستند و از اواخر بهمن‌ماه تاکنون ۳۵۰ مورد بازدید از هتل‌ها و مراکز پذیرایی گردشگری در سطح استان انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که در سطح استان ۲۲ موزه‌ی فعال و ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی نیز به ارائه خدمات می‌پردازند، بیان کرد: همچنین ۷۵۶ ساعت انواع برنامه‌های فرهنگی آیینی و مفرح باتوجه به حال و هوای عید جهت برگذاری برای مردم و مسافران نوروزی در سطح استان‌ها پیش بینی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در محورهای شهرستان‌های جیرفت، ارزوئیه، بافت، رابر، سیرجان و شهربابک جهت رفاه مسافران و رفع خستگی آنان احداث  چادرهای عشایر پیش‌بینی شده که به ارائه‌ی محصولات محلی به مسافران بپردازند.

15.7368