جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607822
  • 20 خرداد 1398
  • 12:18
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
 استقبال خوب مردم از خدمات شهرداری

در گفت‌و‌گو با علی سعیدی، شهردار منطقه دو مطرح شد

استقبال خوب مردم از خدمات شهرداری

شهردار منطقه دو شهر کرمان در رابطه با چگونگی آماده‌سازی این منطقه برای ایام نوروز 98 گفت: علاوه بر برنامه‌‌هایی که هرساله داشتیم، ازجمله آماده‌سازی سطح منطقه مثل پاک‌سازی و رنگ‌آمیزی جدول‌ها و زیباسازی سطح منطقه، تدارک سه سفرۀ هفت‌سین در انتهای بلوار امام‌جمعه، بلوار جمهوری‌اسلامی- تقاطع حمزه جنوبی و روبه‌روی هتل پارس در دستور کار بود.

کودکان در آماده‌سازی شهر برای نوروز دخیل شدند
علی سعیدی با بیان این‌که یک‌سری برنامه‌ها ازجمله جشنوارۀ تخم‌مرغ‌های رنگی نیز در دو بخش برگزار شد، گفت: یکی از این این جشنواره‌ها با حضور هنرمندان نقاش و گرافیست در بلوار جمهوری‌اسلامی برگزار شد و در بخش کودکان هم با حضور مهدکودک‌ها در پارک مادر، جشنوارۀ تخم‌مرغ‌های شاد برگزار گردید تا کودکان نیز در آماده‌سازی شهر برای نوروز دخیل شوند و به‌نوعی خودشان را شریک بدانند.
شهردار منطقه دو با اشاره به آماده‌سازی معابر و بوستان‌ها برای عبور نابیناها و افراد دارای معلولیت گفت: معضلات و مشکلات برخی مکان‌های ویژه ازجمله بوستان مادر را به‌صورت اساسی حل کردیم تا معلولان و عابران نابینا برای حضور در این بوستان مشکلی نداشته باشند؛ ضمن این‌که نور بوستان تقریباً کامل و مبلمان شهری آن را عوض کردیم و آب‌نما و تجهیزاتی هم که داشت، به‌روز شد.
سعیدی افزود: در زمینۀ المان‌های شهری نیز چند اِلِمان مانا ازجمله در چهارراه طهماسب‌آباد، بوستان مادر، ابتدای بلوار امام رضا و پارک بهارستان نصب شد.
وی با اشاره به نصب المان‌های مانا و موقت در ایام نوروز 98 در منطقه دو گفت: در ایام نوروز 10 المان مختلف در نقاط مختلف منطقه دو نصب شد.
شهردار منطقه دو بیان کرد: با رویکرد توجه بیشتر به محله‌هایی که از نظر فضاهای تفریحی با کمبود مواجه هستند، بوستان محله‌ای در خیابان کمیل که به‌نوعی بافت قدیم روستای محمدآباد بوده و به شهر ملحق شده، ساخته شد و در همین راستا بوستان محله‌ای بهارستان نیز به بهره‌برداری رسید.

 چندین بوستان و فضای سبز شهری به‌سازی شد 
سعیدی با اشاره به مشارکت شهروندان در به‌سازی معابر گفت: بوستان برج ماهان که عمدۀ هزینه‌اش توسط بخش خصوصی و مدیریت برج ماهان پرداخت شد نیز به بهره‌برداری رسید؛ ضمن این‌که بوستان ابتدای بلوار امام رضا علیه‌السلام هم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با تأکید بر توجه به سیما و منظر شهری در محدودۀ منطقه دو گفت: در همین زمینه چندین بوستان و فضای سبز شهری در محدودۀ این منطقه به‌سازی شد.
شهردار منطقه دو با اشاره به مشکلات اقتصادی که سال 97 شهرداری با آن روبه‌رو بود، گفت: علی‌رغم مشکلات مالی، تلاش کردیم به تعهداتی که در بخش آسفالت ایجاد شده بود و شهروندان سهم مشارکت خود را پرداخت کرده بودند، عمل کنیم.
شهردار منطقه دو از تحقق بودجۀ این منطقه در سال 97 خبر داد و گفت: تحقق بودجۀ شهرداری نشان می‌دهد که مردم استقبال خوبی از خدمات شهرداری داشته‌اند و سعی کرده‌اند سهم خود را پرداخت کنند.
سعیدی با اشاره به بودجۀ در نظر گرفته شده برای سال 98 گفت: به تناسب بودجه‌ای که برای منطقه در نظر گرفته شده، یک‌سری کارهای عمرانی ازجمله ساخت دوسه بوستان شکیل و چند پارک محله‌ای در دستور کار است تا بخشی از مشکلات کمبود فضای سبز منطقه دو برطرف شود.
وی افزود: محدودۀ منطقه دو، ازجمله مناطقی است که مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و ساخت‌و‌ساز در این منطقه، بیشتر از سایر قسمت‌های شهر است؛ بنابراین، به همین میزان توقع شهروندان این منطقه در رابطه با خدمت‌رسانی شهرداری بالاتر است و باید توجه بیشتری به این منطقه بشود.
شهردار منطقه دو ادامه داد: در این منطقه با توجه به تفکیک و صدور پروانۀ ساختمانی، شهرسازی جدید اتفاق می‌افتد؛ بنابراین، باید به مرور زمان یک‌سری خدمات زیرساختی هم در این نقاط ایجاد شود تا حس رضایت‌مندی مردم افزایش یابد.
سعیدی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد با توجه به استقرار نرم‌افزار جدید شهرسازی در سال 98، این شهرداری در زمینۀ ممیزی محدودۀ منطقه دو بیشتر فعالیت کند تا درآمد پایدار شهرداری‌ افزایش پیدا کند. 
شهردار منطقه دو در رابطه با بودجۀ سال 98 این شهرداری گفت: شاخص تدوین بودجه برای هر سال، میزان درآمد سال گذشته است که در سال 97 علی‌رغم این‌که بودجۀ نسبتاً سنگینی برای شهرداری منطقه دو مصوب شده بود، اما این بودجه با تلاش همکارانم و همراهی شهروندان محقق شد.
سعیدی افزود: هر ساله با توجه به این‌که مشوق‌های شهرداری در ماه‌های پایانی سال مصوب می‌شد، عمدۀ جذب درآمد هم به سه‌ماه پایانی سال موکول می‌شد، اما در سال 97 سیاست شهرداری تغییر پیدا کرد و مشوق‌ها به مرور زمان از ابتدای سال و در ماه‌های مختلف اعلام شد. 
وی ادامه داد: علی‌رغم این‌که روش در نظر گرفتن مشوق‌ها تغییر کرد، در بعضی ماه‌ها مشارکت مردم سه‌چهار برابر شد و در ماه‌های پایانی سال هم با توجه به این‌که چندان مشوقی وجود نداشت، درآمد شهرداری منطقه دو نسبت به مدت مشابه سال 96 کمتر نشده است.
سعیدی بیان کرد: در سال 97 شاهد رونق ساخت‌وساز و استقبال مردم برای صدور پروانۀ ساختمانی بودیم؛ ضمن این‌که شهروندان در پرداخت‌های دیگر عوارض و بهای خدمات شهری نیز مشارکت مطلوبی داشتند که امیدواریم این روند در سال 98 نیز ادامه پیدا کند.
شهردار منطقه دو در رابطه با آسفالت معابر محدودۀ منطقه دو نیز گفت: سال 97 در زمینۀ تأمین قیر با مشکل مواجه شدیم و چون شهرداری‌ها باید قیر مورد نیاز خود را از طریق بورس تأمین کنند، متأسفانه چندماهی در بورس قیر توزیع نشد و شهرداری را در اجرای یک‌سری از تعهدات و برنامه‌هایش دچار مشکل کرد و زمان را از دست دادیم.

  در برنامه‌های فرهنگی مشارکت موثر داشتیم
 سعیدی با اشاره به مصوبۀ فاینانس آسفالت در سال 97 افزود: به‌دلیل توزیع نشدن قیر در بورس و تغییر ناگهانی قیمت‌ها، موضوع فاینانس آسفالت هم به مشکل برخورد، اما علی‌رغم افزایش قیمت و اتفاقاتی که افتاد، برخی از خیابان‌های محدودۀ این منطقه ازجمله بلوار نصر، بلوار آزادگان و چند خیابان دیگر روکش آسفالت شد.
شهردار منطقه دو به دستور شهردار کرمان مبنی بر ورود شهرداری‌های مناطق به فعالیت‌های فرهنگی با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور شهردار محترم مبنی بر ورود مناطق در حوزۀ فرهنگی، سعی کردیم در برنامه‌های مختلفی که معاونت فرهنگی اجتماعی تدارک دیده بود، مشارکت موثر داشته باشیم که در برگزاری کنسرت رایگان «سینا درخشنده» در بوستان مادر، برگزاری ویژه‌برنامۀ «هفت‌شهر» در تالار بسطامی بوستان مادر و برپایی ویژه‌برنامۀ نوبهار کودکان‌ در بوستان ایرانیان، به‌عنوان میزبان، با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همکاری داشتیم.
سعیدی در پایان ضمن تشکر از همکارانش در شهرداری منطقه دو اظهار امیدواری کرد شهروندان و اهالی منطقه دو همان‌گونه که تاکنون با شهرداری مشارکت داشته‌اند، در سال 98 هم این اتفاق بیفتد و سهم مشارکت مردم در فعالیت‌های عمرانی بیشتر شود.
وی گفت: ما هم نتیجۀ این مشارکت را مستقیم به شهروندان اعلام می‌کنیم که با توجه به مشارکتی که هر محله و هر شهروند داشته، چه کارهایی برای آن محله انجام داده‌ایم.

0