جمعه 31 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9608994
  • 31 اردیبهشت 1399
  • 16:59
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
کاروان‌سرای گنجعلی‌خان هشتمین اثر ثبت جهانی کرمان خواهد بود

سال گذشته ۲۲ اثر از استان کرمان به ثبت ملی رسید

کاروان‌سرای گنجعلی‌خان هشتمین اثر ثبت جهانی کرمان خواهد بود

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: کاروان‌سرای گنجعلی‌خان به‌عنوان یکی از کاروان‌سراهای شاخص ایران مطرح است و احتمالاً امسال پرونده‌ی کاروان‌سراهای ایران ثبت جهانی خواهد شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، فریدون فعالی در حاشیه‌ی رونمایی از چهار اثر ثبت ملی استان کرمان افزود: امروز به‌صورت نمادین از چهار میراث ثبت ملی استان کرمان در چهار حوزه‌ی طبیعی، منقول، غیرمنقول و میراث ناملموس رونمایی شد.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم در سال‌جاری در هر شهرستان استان کرمان حداقل چهار اثر طبیعی را به ثبت ملی برسانیم و در حوزه‌های منقول، غیرمنقول و میراث ناملموس نیز آثاری را به ثبت ملی خواهیم رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به ثبت ملی ۲۲ اثر استان کرمان در سال گذشته، افزود: در سال گذشته در حوزه‌های طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس ۲۲ اثر از استان کرمان به ثبت ملی رسید.

فعالی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۱۰ پرونده از آثار استان کرمان برای ثبت در فهرست آثار ملی آماده کرده‌ایم و تا آخر سال‌جاری تعداد زیادی از آثار استان را به ثبت ملی خواهیم رساند.

وی یادآور شد: با ثبت کاروان‌سرای گنجعلی‌خان استان کرمان صاحب هشت اثر ثبت جهانی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: تاکنون در کشور ۲۲ اثر ثبت جهانی شده است که از این تعداد هفت اثر در استان کرمان است و با ثبت کاروان‌سرای گنجعلی‌خان در فهرست آثار جهانی، استان کرمان از این لحاظ در صدر استان‌های کشور قرار خواهد گرفت.

 

15.6454