پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605364
  • 4 مهر 1396
  • 15:33
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
استاندار کرمان، استاندار برتر شد

در صنعت گردشگری کشور؛

استاندار کرمان، استاندار برتر شد

استاندار کرمان به عنوان استاندار برتر در صنعت گردشگری کشور معرفی و از خدمات وی تقدیر شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، امروز، در آئین گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در تهران، استاندار کرمان به عنوان استاندار برتر در صنعت گردشگری کشور معرفی و از خدمات وی تقدیر شد.

 علیرضا رزم‌حسینی در این مراسم گفت: مدیریت استان کرمان معتقد است که از راه صنعت گردشگری می‌توان درآمد قابل ملاحظه‌ای را کسب کرد.

وی با تقدیر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، افزود: از آن‌جا که مراکز تاریخی و میراثی این استان می‌توانند محل جذب توریست باشند، مرمت و بازسازی این اماکن در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر تعداد قابل ملاحظه‌ای از این مراکز به طور هم‌زمان در حال مرمت و بازسازی هستند.

استاندار کرمان با اشاره به این‌که عملیات احیا و مرمت بخشی از مراکز میراثی استان هم‌چون باغ فتح آباد، باغ بیرم آباد و بازار کهن شهر کرمان به اتمام رسیده است تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، سه اثر تاریخی استان کرمان از قبیل روستای تاریخی و دستکند میمند، قنوات و کلوت‌های شهداد به عنوان یک مقصد بزرگ طبیعت گردی و گردشگری ثبت جهانی شدند.

رزم حسینی صدور ویزای فرودگاهی را یکی از مهم‌ترین اقدامات استان کرمان در حوزه‌ی صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 185 کشور می‌توانند به صورت آنلاین تقاضای ویزا داده و در کوتاه ترین مدت آن را دریافت کنند و در صورتی که موفق به اخذ ویزا به صورت آنلاین نشدند، می‌توانند با حضورشان در فرودگاه طی 15 دقیقه ویزای سه ماهه دریافت کنند.

وی از راه اندازی حدود 120 واحد بوم گردی در سطح استان کرمان با همت و تلاش مدیرکل و عوامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و افزود: استان کرمان توانست در حوزه‌ی راه اندازی واحدهای بوم‌گردی، رتبه‌ی نخست کشوری را کسب کند.

استاندار کرمان به الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج اشاره کرد و یادآورشد: افتتاح نخستین هتل کپری چهار ستاره دنیا در شهرستان قلعه گنج، موجب جذب بالغ بر 350 گردشگر خارجی به این شهرستان شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: با احیای مقصد گردشگری و اجرای هتل کپری در شهرستان قلعه گنج، نه تنها گردشگران داخلی بلکه گردشگران خارجی در این منطقه حضور یافته و ضریب اشغال هتل کپری به 80 درصد رسیده است، این در حالیست که ضریب اشتغال هتل در سطح کشور 40 درصد است.

وی تقویت صنعت گردشگری در کشور را نیازمند 2 اصل ایجاد زیرساخت های لازم و ترویج فرهنگ گردشگری عنوان کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه‌ی سرمایه گذاری بخش غیردولتی در پارک ملی خبر در 174 هکتار که در خاورمیانه کم نظیر است، یکی از اقدامات اساسی استان کرمان در بخش طبیعت گردی است.

نماینده عالی دولت دوازدهم در استان کرمان افزود: بر اساس برنامه‌ی گردشگری معین‌های اقتصادی مناطق، کمپ گردشگری منحصر به فردی در بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان نیز راه اندازی شده که در دی ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

استاندار کرمان به طرح تقسیم بندی استان کرمان به هشت زون اقتصادی و واگذاری این مناطق به شرکت‌ها و موسسات توسعه گرا اشاره و تصریح کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی دولتی نیست، بنابراین در این راستا توسعه و اقتصاد را در استان به مردم واگذار کرده‌ایم.

رزم حسینی گفت: در راستای الگوی اقتصاد مقاومتی استان و برای جذب اعتماد مردم به اقتصاد، باید شرکت های پیشران و توسعه گرایی را بین مردم و دولت بوجود آورد تا منابع مردم را برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف جذب کند.

وی با اشاره به این‌که الگوی اقتصاد مقاومتی و واگذاری مسئولیت مناطق به موسسات و شرکت های توسعه گرا طی چهار سال در استان انجام و توفیقات خوبی حاصل شده است، افزود: اولین الگو را در شهرستان قلعه گنج شروع کردیم و پس از تمرین و آزمایش و بهره گیری از نظرات مشاوران بین المللی و داخلی، نزدیک به یک سال استان کرمان با این سبک اداره شده است.

استاندار کرمان با تاکید بر این‌که الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با درایت و پیگیری وزیر کشور در حال انجام است و به همین دلیل حجم گردشگری در استان افزایش پیدا کرده است یادآورشد: گردشگران خارجی به دنبال طبیعت گردی و آشنایی با سبک زندگی ایرانی هستند که در این راستا واحدهای بوم گردی در استان مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته و اقتصاد روستایی را تقویت کرده است.

رزم حسینی با اشاره به این‌که مسئولان نباید صنعت گردشگری را کم‌تر از صنعت نفت ببینند خاطرنشان کرد: در ایران نتوانسته‌ایم شبکه‌ی گردشگری داخلی، خارجی و بین المللی را به هم متصل کنیم.

وی بر لزوم اتصال شبکه‌های بین المللی برای جذب گردشگر و توزیع یارانه هدف‌دار از سوی دولت تاکید کرد و گفت: دولت می‌تواند به صورت تسهیلات و کمک‌های مفید، به سرمایه گذاران حوزه‌ی گردشگری کمک کند.

15.5945